HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 lack problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2003/12/10 :  15:54:12  Show Profile Send Anters a Private Message
efter att lackerarn (prao-elev??) pajat mina HFLS-1:ors fanér fick jag slipa ner all lack igen.....det gick inte att få bort all lack så nu är de "flammigt". Nu har jag lagt på ett nytt lager lack och undrar om jag kommer att bli kvitt det flammiga om jag lägger 2-3 lager lack till, med slipning mellan givetvis....Har någon erfarenheter kring detta eller är bara å slipa ner och fanéra om

MVH

/Anders.

Edited by - Anters on 2003/12/11 23:14:08

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/12/10 :  16:07:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Anders,

enl. min erfarenhet så har du den nyans det blir om lacken har "dränkt in" träfibrerna. Jag tror inte att det blir bättre av att lägga på fler lager om du har lagt lacken jämnt i det första lagret. Om du däremot har varit oförsiktig så att du inte lagt lacken jämnt och kanske tom inte lagt alls på några fläckar så blir fanéren fläckig och några lager till (mer jämnt lagda) komemr att kompensera.

Så, det är väldigt svårt att sia om hur resultatet kan bli utan att se och känna på det som du redan gjort.

Var försiktig när du slipar, det är oerhört enkelt att gå igenom fanéren. De tiondelarna som fanéren är tjock är väldigt tunnt när man tar fram slippappret, imho...

Lycka till!

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2003/12/11 :  23:13:25  Show Profile Send Anters a Private Message
tack för svaret och stödet men jag blir nog tvungen att slipa ner hela j...vla lådan och fanéra om eller så får jag ha dem flammiga och lyssna i ett becksvart rum

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/11 :  23:15:31  Show Profile Send thompa a Private Message
Fram med lite sprayfärg! De kommer att låta lika bra för det

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000