Author |
Topic |
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 11:12:08
|
Det är sådana små faktamissar som gör att jag snart lägger tidningsköpandet på hyllan! Dessutom, rent estetiskt, vinner Hawken med sjumilasteg. Maken till fulare högtalare än QRS har jag nog inte sett. Påminner mig om kycklingarna i starwars.
love runs red, widespread blodshed; No Mercy |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 11:58:44
|
...at the gates of hell I will swing my dick, converting the souls of the non-believers..
My new myself
...vide helvetets portar skall jag svänga min *** och omvända de icke-troendes själar...
Vi tackar denna den goda smaken, estetikens fanbärare Klenkar för omdömet om QRS!
No offence men det var bland det dummaste citat (hoppas man...) jag läst.
Sladd
, |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 11:59:15
|
Jo det är lite synd att det inte blir helt rätt i artiklarna... |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 12:46:52
|
hej! Sladd, det skall egentligen vara sword. Inte ens du Sladd kan tycka att QRS är en fröjd för ögat. no offence! none taken! always evil |
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 15:51:07
|
OK, "Sword" såg ju bätte ut i sammanahanget. Från Farmen-janne till Arn
När det gäller design så är frågan vilka produkter som är designade alls egentligen. I sak håller jag med dig. Inte lär den vinna några designpris direkt... Om man skulle ta säg 8 - 10 tusen mer för Merkurius och la det på design skulle den fortfarande sälja, kanske till och med bättre! vi vet ju alla vad kurviga former och lack gör för slutresultatet i termer av försäljning.
Det är OK men är ett fack som måste bedömas separat. Konstruktören till Merkurius har här försökt sätta ett mindre världsrekord i kategorin välljud/pris. Inga lättköpta/lättsålda amerikanska hängmattefrekvenser (svullen bas och piskig diskant) eller massor av pengar till en förförisk yta/form. Snickare och lackerare för att inte tala om designers är inte gratis även om det är en tes som gärna odlas
Den är en lite gammaldags form eftersom det är billigast att tillverka helt enkelt. Inriktningen på högtalaren är 100% neutralt välljud och så långt man kan komma inom "rimliga" pengar på den vägen mot high end. Bedöms bäst med öronen således.
Ursäkta Martin att vi är inne här och härjar...
mvh
sladd |
|
|
MartinH
Audiotrade
3778 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 16:51:54
|
Ingen fara.... |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 01:30:59
|
quote: Konstruktören till Merkurius har här försökt sätta ett mindre världsrekord i kategorin välljud/pris.
Men fatalt misslyckats... Rent provokativt inlägg vilket uppenbarligen gjorde det det var ämnat till: Skapa upprörda känslor bland HiFiforum.nu's medlemmar |
Erik Andersson for president! |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 15:15:04
|
Mitt namn är Martin Eksedler. Jag är 22 år och studerar industriell ekonomi vid Luleå tekniska universitet. Jag är såld på Erik Anderssons rörförstärkare. För övrigt gillar jag mammas köttbullar och min älsklingsfärg är blå. Missade jag något?
Bara en påminnelse, framför allt åldern.
,
Detta har inte med tråden att göra. Om två medlemmar behöver snacka ut, gör det på PM i stället./Pac |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 15:25:54
|
Ja du sladd, ska se om jag kan vaska fram några böcker i argumentationsteknik åt dig. Kanske kan bli min lilla julklapp till dig Detta har inte med tråden att göra. Om två medlemmar behöver snacka ut, gör det på PM i stället./Pac |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 15:29:51
|
Ja, det vore snällt, jag är helt stum av beundran för hur du använder dina kunskaper i ämnet!
Lunarstorm?
mvh
sladd
,
Detta har inte med tråden att göra. Om två medlemmar behöver snacka ut, gör det på PM i stället./Pac
|
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 15:36:52
|
Så där håller du till . Ante mig...
quote: Detta har inte med tråden att göra. Om två medlemmar behöver snacka ut, gör det på PM i stället./Pac
Om vi kanske skulle bli lite sakliga så kan jag väl ställa följande fråga. Är Olle ensam i världen om att vilja konstruera en prisvärd högtalare Man får lätt det intrycket av ditt inlägg.
Jag tror säkert att Merkurius KAN låta bra. Men tyvärr har jag bara hört den på Luleåmässan, och hur den lät där vet väl både du och jag...
Vänligen |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 15:54:32
|
Jag är på dagis ibland också...
Detta har inte med tråden att göra. Om två medlemmar behöver snacka ut, gör det på PM i stället./Pac
Ingen annan som läser detta forumet torde ha uppfattat texten som om där står "Olle HAR satt världsrekord i välljud/pris- - "
Hur smart är man om man först säger:
"och kapitalt misslyckats" för att sedan säga:
"Jag har bara hört den på luleåmässan och där vet vi hur den lät..."
Har du problem att hålla isär det faktum att Hi Fi & Musik har lyssnat på Merkurius i 2 månader i skilda rum med olika kringutrustning med att du lyssnat på den i ekande rummet i Luleå så kan jag inte hjälpa dig.
Om du fortsätter att trakassera mig kommer jag att be admin att lyfta ut dig. Du förstör ditt eget namn, du förstör den goda stämning som kan uppstå om man försöker vara en smula mindre barnslig och elak mot varandra och du förstör Martin H:s nyhetstråd om Totem Hawk just nu.
mvh
sladd ,
Jag understryker det sladd skriver ovan, trakasserier accepteras inte. Jag har fått ett antal förslag på avstängningar och det är Admin som avgör vem som får stanna eller inte på HiFiforum.nu.
|
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 16:30:43
|
Onödigt bråk detta men jag kan förstå dig sladd eftersom Ekan startade det hela. Inte så klyftigt att uttala sig så utan att ange vad som är fel utan bara slänga ur sig att de "kapitalt misslyckats". Du bör ha mer "på fötterna" för att bli tagen på allvar med ett sånt uttalande. Min mening är inte att bråka med dig Ekan men nog ligger det ngt i det jag skriver, eller hur? Sen är ju smaken olika och valet fritt att skaffa de grejer man gillar/ har råd med. |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 19:11:06
|
Ok sladd, där fick du till det. Grattis. För övrigt har du ju själv alltid en synnerligen ödmjuk attityd här på forumet.
Om du läser det av dina inlägg som jag hoppade på, så står där faktiskt inget annat än att Merkurius ÄR bäst i sin prisklass.
quote: Inriktningen på högtalaren är 100% neutralt välljud och så långt man kan komma inom "rimliga" pengar på den vägen mot high end.
Citatet ovan kan väl inte tolkas på så mycket andra sätt.
Den sortens fundamentalism har jag lite svårt för och därför fick du en känga. Tarvligt kan hända, men när någon presenterar sanningen på det sättet bör man ju åtminstone klia sig i pannan.
För det andra, och ja jag vet att det inte hör hit, tycker jag att det är ganska sorgligt att du tillåts bryta mot forumets regler genom att använda dubbel identitet utan att någon gör det minsta åt saken. Jag vet du själv inte ser något problem i det, men det gör jag. Alla företag som verkar aktivt på HiFiforum.nu skall ha en företagsidentitet. De HiFi-entusiaster som arbetar på ett företag med företagsidentitet är självklart välkomna under egna identitet också så länge de redovisar sin bransch-anknytning./Pac
Gör som jag - ta en lussebulle å var glad MVH |
Edited by - Mr Ekan on 2003/12/13 19:26:22 |
|
|
Siffernisse
Member
276 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 19:25:44
|
Audiopro black diamond -årets högtalare med hiend prestanda för 3999 på onoff(Obs! läs recentionen, den är makalös) Canton ergo rc-l -bästa högtalaren under 30 000kr för ca 7500kr från tyskland
Skulle ärligt talat inte vilja köpa något som Hifi o musik tycker är bra!
Sedan tycker jag det är VÄLDIGT märkligt hur en Representant för en butik kan gå in med hot om att plocka bort medlämmar som har synpunkter på dennes produkter.
mvh/ |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 19:57:37
|
Inriktningen på högtalaren är 100% neutralt välljud och så långt man kan komma inom "rimliga" pengar på den vägen mot high end.
Om detta var vad du störde dig på, varför skrev du inte det då?
Ovanstående citat kan inte tolkas på anat sätt än att det är konstruktörens STRÄVAN att få till 100% neutralt välljud så långt man kan komma för rimliga pengar. Den "sanning" du tyckte dig läsa står alltså inte.
För det andra - vilket mycket riktigt inte hör hit - så är det inte din business att bestämma vare sig forumets regler eller tolkningen av dem. Det ena nicket tillhör ett företag där flera kan göra inlägg. Under det nicket sker en viss typ av inlägg. Under Sladd-nicket så skriver jag mer öppenhjärtigt och kan säga vad jag tycker som privatperson. Eftersom det aldrig kan helt frikopplas så anges även min koppling till firman under varje inlägg av Sladd-nicket.
Missförstånd, ej läskunnig, grälsjuk, inbillade oförätter som inte hör hit. Take a pick.
Ät dina lussebullar du.
Siffernisse eller Assar eller vad du heter:
Vi sågar alltså Linn rätt av efterom de fått mycket bra kritik genom åren i Hi & Musik.
Nu vann jag 100 spänn eftersom den fege utan namn eller röst som på beställning dök upp bara för att sladd gjorde ett inlägg.
Sedan tycker jag det är VÄLDIGT märkligt hur en Representant för en butik kan gå in med hot om att plocka bort medlämmar som har synpunkter på dennes produkter.
Jag skulle tycka det var mycket märkligt om du hade rösträtt t ex om din verklighetsuppfattning var sådan inom andra områden. Om bullarna var slur i kaféet så bleve det tingsrätt eftersom du FÖRVÄGRATS din bulle?
Vad vill ni ha för ett forum egentligen? Ett forum som ni kan tramsa sönder som ni vill?
Jag skiter personligen högaktningsfullt i om ni inte är rätt ihopskruvade. Jag försökte ge en beskrivning av hur en konstruktör hade tänkt och vilka prioriteringar som var.
Bara för att jag förut hade rollen som forum-polis tänker jag inte acceptera att få inlägg och trådar saboterade av fjantnissar som bara vill förstöra och riva ned.
Om det är ett OK beteende bara för att det är Sladd som skriver så avviker jag stilla.
mvh
sladd
,
|
|
|
Siffernisse
Member
276 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 21:03:08
|
Fårstår inte riktigt vad du menar med ditt exempel om bullar på kafee't. Tycker du det är konstigt att man reagerar på att du vill kasta ut alla som inte gillar de produkter du försöker marknadsföra här på forumet under de dubbla identiteterna Sladd/hifi-consult.
Edit epkpeng. Person - påhopp. xxxxx Och det är VERKLIGEN en anledning att stänga av någon från ett forum. blir intressant att se vad Admin säger om detta!!
Att du sedan inte lyckas särskilt bra med din kartläggning, är en annan sak. vi får ju hoppas att ingen oskyldig kommer i kläm, i ditt lilla korståg.
|
Edited by - Siffernisse on 2003/12/14 13:58:58 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 21:20:38
|
Hejsan,
Admin bestämmer vem som skall vara kvar och vem som åker ut. Ingen annan, om nån nu trodde det. Vem som helst kan be om att vem som helst åker ur. Det ändrar inte faktum att Admin i slutändan bestämmer. Dagsnoteringen är 0 medlemmar ut.
Två punkter kan vara värda att poängtera:
- Tråden bör handla om Totems högtalare.
- Ni som tjafsar får fortsätta med det per PM (om ni känner att det är givande).
Själv går jag på på 2'a koppen glögg.
// Admin, Pär Edit.
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 21:41:16
|
Siffernisse och Ekan, skulle det ha varit mitt Forum skulle Ni suttit på nästa tåg till Sibirien...
, |
Konsult hos Consulterna |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 21:56:58
|
Värst vad vissa är grälsjuka och vad vissa tar åt sig. Skall varje enstaka ord vägas på guldvåg skulle inte många inlägg bli gjorda. Några borde vara liiiite ödmjukare, några tåla kritik lite bättre, och de flesta borde sluta med att tolka vad andra säger.
Det är fantastiskt att "MartinH"s inlägg om ett test på ett par högtalare kan urarta till denna pajkastning. |
Bravo |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 23:42:08
|
I denna tråd har ett flertal personer gått långt över gränsen för vad som är OK på HiFiforum.nu
Jag har skickat PM till ett antal av deltagarna och jag har gått in och modererat inläggen. Kommentarer på mitt modererande tar jag på PM INTE i tråden
Nu räcker det, nu återgår denna tråden till ämnet alt. så lägger MartinH in en ny så låser jag denna. Ditt beslut MartinH
|
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/12/14 : 00:16:03
|
Ber om ursäkt för mitt första inlägg. Det var onödigt. Emellertid var det skrivet med en smiley, varför möjligheten fanns att tolka det därefter. Syftet var alltså inte att starta ett världskrig.
Visst är stridsyxan nedgrävd, men man kan ju inte annat än konstatera det besynnerliga i att en butiksföreträdare kallar presumtiva kunder för "fjantnissar" som inte är "rätt ihopskruvade".
Vad gäller trådens ämne, d.v.s. Totem Hawk, kan jag inte annat säga än att detta förefaller vara en fantastisk högtalare.
Vänligen
Uppenbarligen är stridyxan inte nedgrävd eftersom du går in och kommenterar trots att jag sagt att det är slut på den typen av diskussion. Nu Skall denna tråden ta en annan vändning./Pac |
Edited by - Mr Ekan on 2003/12/14 00:22:43 |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2003/12/14 : 01:01:35
|
Siffernisse Tycker jag inte
Tillbaka on topic, tack. |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
|
IcedEarth
Member
498 Posts |
Posted - 2003/12/14 : 13:51:10
|
vad kostar Totem hawk?
|
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/12/14 : 15:55:34
|
ca 25 tusen. Trist att se av mätningarna i HM att den kräver så mycket förstärkarresurser. Förstärkare med både kraft och kvalitet är ju inte billiga... |
|
|
Topic |
|