Author |
Topic |
|
struts
Member
315 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 22:08:10
|
James Taylor har fått till det ljudmässigt på, vad jag vet, på åtminstone två av sina produktioner, jag har endast två av dom. Den som avgjort har det bästa ljudet av dom är "Never Die Young" från 87 som är inspelad/mixad av James Farber och för mastering står ingen mindre än Greg Calbi. Ljudet på den här om än smöriga cd´n är bland det bästa jag hört där jag kan vrida på volymen till högtalarnas bristningsgräns och ändå låter allting välbalanserat och fullständigt underbart. Nu är det heller ingen nackdel att musikerna som medverkar spelar, i sin enkelhet, makalöst tajt och gör det dom ska utan några stora utsvävningar. Vad sägs om: Leland Sklar,bas Carlos Vega,percussion och trummor Bob Mann,Gitarr Dan Dugmore,pedal steel git och banjo Dan Grolnick,keyboards James Taylor,sång och git Arnold McCuller och Rosemary Butler,sång I ärlighetens namn måste jag säga att, för mig, är det endast de två första låtarna som är riktigt bra men det gör ändå att cd´n är klart värd att införskaffa.
"October Road" från 2002 har även den ett mycket bra ljud, men inte lika bra, men den håller helt igenom musikmässigt väldigt hög "må bra" klass. För den som är intresserad så medverkar: Jimmy Johnson,bas Steve Gadd,trummor Clifford Carter,orgel Ry Cooder,gitarr Michael Landau,gitarr Stuart Duncan,fiol Luis Conte,percussion Michael Brecker,sax Rob Mounsey,keyboard Greg Phillinganes,keyboard och en hel del andra högkompetenta musiker och sångare För Mastering står Ted Jensen och det låter som sagt kanonbra.
Väl värt en ordentlig lyssning/struts
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 22:49:14
|
Även hans DVD är kalas! Live at the Bacon Theatre! Rekommenderas! |
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
Mattias
Member
1671 Posts |
Posted - 2003/12/09 : 07:42:44
|
Trevligt, åker rakavägen in på shoppinglistan! Tackar
/Mattias |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/12/09 : 22:36:38
|
Håller med Epkpeng. DVDn "Beacon Theatre" är verkligen njutbar. Fint ljud, behaglig musik. "Kör"-inledningen (fem sångare) i den första låten är dessutom ett bra test för ev tendens till vasshet i anläggningen/högtalarna. |
|
|
DIYRookie
Starting Member
6 Posts |
Posted - 2003/12/11 : 13:34:23
|
TAGMcLarens "test tracks" har grymt bra ljud och har många bra låtar från olika musikstilar.
Live-DVDn med Jeff Buckley är väldigt bra både ljud o musikmässigt.
/Eje |
|
|
Terminator
Moved on...
1124 Posts |
Posted - 2003/12/11 : 17:55:24
|
Carlos Vega på percussion räcker som kvalitetsstämpel för min del . |
|
|
|