Author |
Topic |
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2003/12/05 : 13:40:14
|
Hej!
har köpt en del skivor på sista tiden och blivit lite småbesviken på Bo Kaspers senaste, White Stripes, The Strokes och andra "måste"-skivor.....
Däremot har jag hittat 2 kalasfynd: Amerikanska Ida spelar en drömsk melodisk avskalad pop med hur mycket känsla som helst! Skivan heter "Ten Small Paces". Låtarna "Fallen Arrow" och "Dream Date" är 10-poängare på min skala! Särskilt den första, med stämsång av gruppens två sångerskor.
Mitt andra fynd är Josefin Cronholm & IBIS med skivan "Hotel Paradise". Den är ju uppmärksammad i Jazz-kretsar, men den har inte nått fram till mig förrän nu. Hon har en fantastisk röst, och sjunger väldigt öppet och avspänt. Även här finns två riktiga kalaslåtar, i mina öron i alla fall!
Julklappsidé kanske ...?
alpinist
|
Tremolo junkie! |
|
krelle
Member
378 Posts |
Posted - 2003/12/05 : 19:22:05
|
Hej alpinist, håller med om Josephine Cronholm men håller nog hennes debutalbum Wild Garden som snäppet bättre, provlyssna vetja.....mvh Krelle |
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 00:31:34
|
Josefine Cronholms "Wild garden" har jag också. En väldigt trevligt platta. Inspelningskvaliteten är mycket bra också vilket helt klart är ett plus! Den nya jag har hört lät tyvärr inte lika imponerande, låten på som fanns med På High Fideltys senaste nummer saknade något...melodin fastnade aldrig riktigt... Att du är besviken på The Strokes nya album har jag dock noll förståelse för!! "Room on fire" är ju skitbra, inte riktigt lika mästerlig som debuten men där finns många riktigt bra låtar. Ser verkligen fram emot att se Strokes på KB i Köpenhamn den 16:e decemeber!!
Mvh,
|
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2003/12/11 : 07:48:14
|
Hej Krelle!
Tack för tipset om "Wild Garden"! Har faktiskt missat att kolla upp tidigare plattor, annars är det rutin när jag hittar en kanonartist.
Hifirocker: Jag syftade faktiskt på Strokes första...! Där finns bara en bra låt: "Last night". Men det är väl som vanligt, att smaken är som baken. Annars gillar jag även rockigare musik, typ Neil Young mm |
Tremolo junkie! |
|
|
|
Topic |
|