HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny digitalförstärkare från Panasonic för 4500kr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 21

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/15 :  08:55:12  Show Profile Send Lelle a Private Message

Think different.

Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/15 :  08:58:42  Show Profile Send Lelle a Private Message
Konstigt de påståenden (de negativa) om ML skrivits ovan har jag oxå läst / hört om NAD t.ex. 208.

Jag är MYCKET skeptisk till båda..

Think different.

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:00:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" Jag är MYCKET skeptisk till båda.. "

Det får man vara...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:04:44  Show Profile Send Per2 a Private Message
Sanjo:

Citat: "Att den inte kan kallas hifi enl. mig beror inte på att det står Panasonic framtill, utan baserat på hur jag tycker att ML låter i mellanregister/diskant och de personerna som testade Panasonicen tyckte att den var sämre i just dessa register säger mig då att den inte är något för mig"

Jag tycker det är synd att du inte vill prova Pansonicen i din egen stereo för den ger verkligen en god hint om framtiden och en ny teknik. Den digitala förstärkartekniken är lite annorlunda än både transistor och rörförstärkare och kommer givetviss inte att falla i smaken. Angående diskant och mellanregistret så saknas det där allra, allra sista enligt MITT TYCKE men det är också som Hajfi skrev en smaksak bereoende på dina egna preferenser.

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:14:30  Show Profile Send Lelle a Private Message
De intryck jag fått av P i mellanreg. är att den låter något tunnare el. ljusare där men som sagt det behöver ju inte vara negativt, som nån skrev ovan så tyckte han att ML kanske låter för mörk el. varm istället.

En till reflektion är att tack vare värmen i ML så tycker jag nog att den låter något mer homeogen och behaglig än P.

Men eftersom det är highend kontra hifi, om man kan säga så, så är det den lilla lilla knappt hörbara skillnaden som gör det till ML´s fördel.

Som jag skrev förut ointresserade svensson kommer aldrig att höra skillnaden. Även intresserade kommer att få svårt i blindtest.

Nä det som var mest uppenbart var avsaknaden av "tryck" och nivå i den djupaste basen.
Har man h.t. som inte går ned till 20-40Hz så kommer man inte heller att upptäcka detta.
I övrigt så var basen mycket bra.

Skulle jag vilja byta mitt ML mot P? Nej men jag skulle utan tvekan kunna leva med P om jag t.ex. absolut inte kunde köpa ML.

Think different.

Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:18:00  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Jag tycker det är synd att du inte vill prova Pansonicen i din egen stereo för den ger verkligen en god hint om framtiden och en ny teknik. Den digitala förstärkartekniken är lite annorlunda än både transistor och rörförstärkare och kommer givetviss inte att falla i smaken. Angående diskant och mellanregistret så saknas det där allra, allra sista enligt MITT TYCKE men det är också som Hajfi skrev en smaksak bereoende på dina egna preferenser.

Jag tror knappast att Panasonicen kan slå mina Advantageblock, så ett test i min anläggning är väl egentligen inte aktuellt .. Jag reagerade bara för 100:de gången på de enl. mig överlyriska recensionerna och som du uttryckte det nästan slår allt..

Om "det där sista" saknas i mellanregister och diskant jämfört med ML, så kommer jag inte att gilla det....jämfört med Advantage som jag tycker har just det.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:23:05  Show Profile Send marbrink a Private Message
Sanoj: Nu finns det tre-fyra pers. som testat Panasonicen med ganska liknande resultat. Efter att ha läst om deras åsikter tror du inte den kan vara bättre än en flerkanalsreciever för 5000 kr?? jag tror inte heller de slår dina Advantageblock och det tror nog ingen annan i heller....
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:32:30  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Suck...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:35:57  Show Profile Send Lelle a Private Message
Jag misstänker att den slår de flesta flerkanalsreceivrar (ljudmässigt alltså) för upp till kanske iallafall 25 000:- (och nu var jag snäll på priset).

Men som sagt det är bara vad jag gissar men det skulle inte förvåna mig.

När (om) jag ska koppla på en hembioreceiver t. vanliga stereon så tänkte jag först på "fina" receivrar fr. yamaha, marantz, denon, onkyo etc. etc. men nu vete f-n, idagsläget skulle jag nog välja P även t. det (finesserna tycker jag räcker oxå).

Men tänk om ett par el. några år vad som troligen finns att välja på då.

Think different.

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:38:33  Show Profile Send marbrink a Private Message
Varför suckar du Sanoj??
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:42:13  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" Varför suckar du Sanoj?? "

Kommer vi längre tror du..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:51:51  Show Profile Send marbrink a Private Message
Sanoj: Det verkar tyvärr inte som det. DU verkar veta fast att du inte har lyssnat.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  09:53:08  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" DU verkar veta fast att du inte har lyssnat "

Dito....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:24:23  Show Profile Send Bravo a Private Message
Mellanregistret återhållet i ML?
Det är lustigt hur det kan svänga från person till person, det finns folk som tycker att ML inte har vare sig botten eller top utan bara mellanregister.
Någonting säger mig att en sådan konstruktion måste vara ganska lyckad.

I övrigt kan jag nog hålla med herrarna att ni knappast kommer längre, ni pratar förbi varandra kontinuerligt och så konsekvent så jag undrar om ni gör det med vilje?

Bravo
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:28:07  Show Profile Send marbrink a Private Message
Bravo: Har någon som inte lyssnat på den men redan "vet" hur den låter här att göra då?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:32:05  Show Profile Send Bravo a Private Message
Nu förstår jag inte vad du menar "marbrink"?

Det jag vill framhålla är att ni så uppenbart framhåller era argument utan att lyssna (nåja) på vad den andre vill säga, att ni faktiskt inte kommer längre. Det har ingenting med lyssnandet av produkten att göra.

Bravo
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:32:33  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" Det är lustigt hur det kan svänga från person till person, det finns folk som tycker att ML inte har vare sig botten eller top utan bara mellanregister. "

Ja här har du svaret på varför det inte säljs bara ett märke på marknaden...
Folk har olika uppfattning om ljud och olika preferenser.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:35:12  Show Profile Send Sanoj a Private Message
" ...Har någon som inte lyssnat på den men redan "vet" hur den låter här att göra då? "

Nä, Ni ska få diskutera hifi ifred...

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2003/12/15 10:39:56
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:36:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Sant "Sanoj"!

Bravo
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:38:52  Show Profile Send Bravo a Private Message
Hallå där "Sanoj"!
Nu ser det där citatet ut att komma fråm mig och det gör det inte!

Bravo
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/12/15 :  10:47:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Får ju nästan gå och låna en sån här och testa....

Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2003/12/15 :  11:14:58  Show Profile Send Per2 a Private Message
Lelle:

Har du möjlighet till bi-ampning på högtalarna? Jag har inte den möjligheten på mina. Det skulle vara kul och höra om det blev någon skillnad.

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/15 :  13:11:47  Show Profile Send marbrink a Private Message
Bravo: Vilka argument har jag?? Det enda jag har sagt är att det är en mycket intressant maskin som inte ska dömas innan man lyssnat....
Det jag skrev innan handlade inte om dig utan om Sanoj med sin tvärsäkra åsikt om den....
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/12/15 :  13:36:17  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Sanoj för böveln!!!

Kan du utan att tveka säga rakt ut att denna förstärkare inte kan mäta sig med xxx? Det är ju fullkomligt ofattbart att nån kan uttala sig innan
han lyssnat på apparaten ifråga. Enligt min mening skall du bara vara tyst när det gäller att kommentera den. Eller har du magiska/övernaturliga
krafter som gör att du utan att testa kan avgöra om en produkt är bra eller dålig?

Om så är fallet så skulle jag vilja ha din hjälp vid mitt kommande bilköp. Finns ju ingen anledning att testa bilarna innan, räcker ju att konsultera dig i frågan, eller? För jag har hört att Pegeout's senaste lilla sportbil skall vara lika rolig att köra som en BMW M3. Jag har bara kört M3:an, så när jag läste om den nya lilla vagnen så blev jag så lycklig. En rolig liten sportbil för drya 100kkr! TYvärr läste jag denna tråden efteråt och blev så imponerad över att man inte behöver testa saker längre! Vad tror du Sanoj, är den skit, eller skall jag slå till?

Som några andra tidigare sagt, att tycka magiska stenar, kablar för 100kkr, draperier, tuscpennor på cd & fan å hans moster är fnys, det får man inte dissa här utan _ATT_HA_TESTAT_, men att dissa budgethifi som den här förstärkaren, det är legitimt. ENDAST för att den är gjord av ett företag som Panasonic & att den helt enkelt är FÖR billig. Helt otroligt, oerhört arrogant & äckligt irriterande.

Du får gärna tycka, men att på ditt sätt dissa (JA DISSA) produkter utan att ha testat är ju rent av skrämmande. :/

Jag är lite ledsen över mina hårda ord, men jag kunde bara inte hålla mig längre.

-Vecc

ps! Även riktat till MartinH
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/15 :  14:00:24  Show Profile Send Sanoj a Private Message
vecc, hör av dig när biköpet närmar sig så ska jag naturligtvis guida dig rätt...

" Helt otroligt, oerhört arrogant & äckligt irriterande. "

Det bjuder jag på nu i jultider...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page
Page: of 21 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000