HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 skitsladdar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:20:43  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Hejjelehej!

Varför e orginalsladdarna på de flesta högtalare altid sketen lampkabel och låter högtalare med terminaler bättre än högtalare med sladden direktkopplad till delningsfiltren/elementen ??? Jag har ett par högtalare med URK lampsladd på och funderar på att byta så jag undrar, ska jag satsa på termilaler eller bara dra sladda rätt igennom bak plattan på lådorna och löda den direkt till elementen eller delningsfiltret om det nu sitter nått sådant i dessa låddor ???

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:43:11  Show Profile Send sampix a Private Message
Jag skulle inte satsa på att byta kablar på dessa högtalare faktiskt..
Låter lite långsökt att bryta bort baksidan på högtalare etc

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/07 :  20:15:42  Show Profile Send DIYamps a Private Message
baksidan ä skruvad :p
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/12/07 :  20:16:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vad är det för högtalare?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/07 :  20:23:36  Show Profile Send DIYamps a Private Message
Ett par gamla gjorda av skantic, nu minns jag inte modellnumret men dom innehåller luxor element, jag skruvade bort baken på den ena för att titta ock det är inget delningsfilter i dom, bara en kondare i serie med mellanregistret ock diskanten, underlig koppling
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:40:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Utan att vara elak men Skantic högtalarna var ju kanske inte några höjdare direkt. Kanske är tufft att säga men tyvärr tycker jag det. Jag hade en vän som ägde flera olika men ingen matchar dagens alternativ. Byt gärna om det är gratis men annars spar pengarna till något modernare som är mycket bättre. Tycker jag.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/07 :  21:49:48  Show Profile Send DIYamps a Private Message
köpte dom second hand efter som min budget är så dålig, är ju bara 18 än, skulle dock nog låta lite bättre med riktiga delningsfilter och sladdar, dom går bara från 40 till 18000 Hz enligt den lilla lappen ovanför sladden, är inte luxor bra element ? har för mej att nån har sagt att dom e bra, skantic har ju i detta fallet bara tillverkat lådan, nån som har ett schema på ett enkelt delningsfilter med tex biltemakomponenter, det är 3vägare.
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2003/12/07 :  22:25:36  Show Profile Send DIYamps a Private Message
fanns det inte nån jamo modell som hadde gränser för hur nära högtalarna man fick gå ??? säkerhets zoner eller nått.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000