Author |
Topic |
|
JesseX
Member
327 Posts |
Posted - 2003/12/06 : 18:17:05
|
Jag noterade att det nu står Singapore på grejerna från CDON. En sak jag beställt verkar försenad - Kan det vara så att tullen "haffat" den och att man får lösa ut den mot pengar? Är det någon som har koll på de här bitarna? |
|
Ipsen
Member
232 Posts |
Posted - 2003/12/07 : 13:01:42
|
Jag har bara handlat från cd-wow en gång, för det är cd-wow du menar eller? Ser att du skrivit cd-wow i topic men inte i inlägget. När jag handlade från cd-wows Honkongsida så skickades mina produkter från Malmö. Ingen aning hur det är med CDON. |
---> Mitt system <--- |
|
|
k98_jbn
Member
118 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 08:44:41
|
Har du otur så har de fastnat i tullen. I sådant fall får du hem en räkning på: moms (25 % av värdet), tull (3.5 % av värdet), tullavgift (50 spänn) och sist moms på tidigare nämnd tullavgift (12.5 kr). Det hände iaf mig när en film jag hade beställt från Kanada fastnade i tullen. En gång blev jag tvungen att faxa in ett kvitto på vad filmen (en samlingsbox för cirka 350 kronor) egentligen kostade. Nätaffären jag handlade från hade nämligen den goda smaken att dels skriva "gift" (alltså gåva) på paketet (istället för merchandise, vilket det ju egentligen var) och dessutom deklarera värdet till 12 Kanadensiska dollar (cirka 60 kronor). Nu trodde inte tullarna att en DVD-box var värd 60 kronor, utan krävde att jag talade om vad den var värd, så att moms och tull kunde beräknas på det sanna värdet. |
When knowledge ends, superstition begins |
|
|
JesseX
Member
327 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 13:31:12
|
Jag fick ett snabbt och bra svar av CD-WOW:s svenska kundtjänst. Det låter som att det hela skulle vara under kontroll.
"Hej!
Våra kunder ska inte behöva betala några tull avgifter. Vi har aldrig varit med om det tidigare och ska se till att inga kunder ska behöva göra det framtiden heller.
Om det någonsin skulle ske några förändringar vad gäller detta så kommer vi självklart meddela våra kunder om det.
Julklappar ska beställas senast den 16 december!
Vänliga hälsningar,
Anna Lindahl Kundtjänst CD WOW!"
|
|
|
thli
Member
248 Posts |
Posted - 2003/12/12 : 18:29:28
|
Har köpt över 50 skivor från cd-wow.com.hk det senaste året utan problem eller moms, tull och andra tråkigheter. Hade slutat köpa skivor pga det höga priserna innan jag hittade denna site, nu köper jag flera i veckan och har på köpet fått tillbaka mitt hifi intresse.
cd-wow.com.hk är billigast cd-wow.com har störst sortiment cd-wow.se är dyra, finns ingen anledning att köpa från .se
|
//Thomas
|
|
|
JesseX
Member
327 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 08:39:21
|
En bra grej på CDnow.com är att man kan välja vilken valuta som pengarna ska dras i. Många av de svenska bankerna tar ju en extra avgift när man köper varor i utländsk valuta. Genom att välja SEK vid betalningen borde det gå att undvika. |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 12:40:43
|
Var det inte cd-wow vi pratade om här? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 14:32:08
|
Citat: "cd-wow.com.hk är billigast cd-wow.com har störst sortiment cd-wow.se är dyra, finns ingen anledning att köpa från .se"
När jag går in på cd-wow.com.hk så hamnar jag på samma sida som om jag går in på cd-wow.com. Priserna är exakt samma och valutan är i pund???
De är ju dock billigare än svenska sidan. Prisex.129 el. 99kr på svenska och ca 88kr på .com (£6.99)
Synd att de inte har mer i sitt utbud. Det hade varit kul med en del musik utanför hitlistorna |
|
|
gudmundsson
Member
166 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 14:38:06
|
babar: du måste gå via www.cd-wow.com.hk för att komma rätt, dom har pekat det lite konstigt i dns:en, tycker jag iaf. |
Edited by - gudmundsson on 2003/12/15 14:38:20 |
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 14:50:49
|
yep, nu hamnade jag rätt. Tackar! |
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 18:42:53
|
Jag såg att det var lite större utbud än jag trodde...Jag hade missat "Browse Catalogue" i menyn till höger:-) Lade in en beställning...hur funkar det med leveranser? Jag har beställt tidigare från cd-wow.se, och då tog det drygt två veckor innan jag fick skivorna. De kom i separata paket...skickas de från olika lager? De hade ju även svenska skivor på www.cd-wow.com.hk - det verkar ju mer logiskt att dessa skickas från Sverige, eller? Ipsen: De skivor du beställde och som kom från Malmö...var det svenska titlar?
Suveränt att man kan få tag i skivor till dessa priser:-) |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 20:36:25
|
Babar// Oavsett vilken av cd-wow siterna du beställer ifrån, så skickas allt från samma lager. |
|
|
thli
Member
248 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 19:34:40
|
Babar: cd-wow skickade tills för några veckor sedan via England dessa skivor blev sedan poststämplade i Malmö. Nuförtiden skickas allt direkt från HongKong vilket har kortat ned levtiderna till 3-5 dagar. Fick Lisa Miskovsky och Cardigans skivorna i går båda ligger på Stockholm Records som ligger någon mil från där jag bor, ändå blir det halva priset med 600mils omväg!!!! |
//Thomas
|
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 20:11:49
|
Då är det ju i princip samma lev.tider som cdon och ginza, men mycket billigare:-)
Det var eftersom alla skivor kom i separata förpackningar som jag trodde de skickades från olika lager.
|
|
|
|
Topic |
|