HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tull på CDWOW-artiklar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/12/06 :  18:17:05  Show Profile Send JesseX a Private Message
Jag noterade att det nu står Singapore på grejerna från CDON. En sak jag beställt verkar försenad - Kan det vara så att tullen "haffat" den och att man får lösa ut den mot pengar? Är det någon som har koll på de här bitarna?

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2003/12/07 :  13:01:42  Show Profile Send Ipsen a Private Message
Jag har bara handlat från cd-wow en gång, för det är cd-wow du menar eller? Ser att du skrivit cd-wow i topic men inte i inlägget. När jag handlade från cd-wows Honkongsida så skickades mina produkter från Malmö. Ingen aning hur det är med CDON.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

k98_jbn
Member

118 Posts

Posted - 2003/12/08 :  08:44:41  Show Profile Send k98_jbn a Private Message
Har du otur så har de fastnat i tullen. I sådant fall får du hem en räkning på: moms (25 % av värdet), tull (3.5 % av värdet), tullavgift (50 spänn) och sist moms på tidigare nämnd tullavgift (12.5 kr). Det hände iaf mig när en film jag hade beställt från Kanada fastnade i tullen. En gång blev jag tvungen att faxa in ett kvitto på vad filmen (en samlingsbox för cirka 350 kronor) egentligen kostade. Nätaffären jag handlade från hade nämligen den goda smaken att dels skriva "gift" (alltså gåva) på paketet (istället för merchandise, vilket det ju egentligen var) och dessutom deklarera värdet till 12 Kanadensiska dollar (cirka 60 kronor). Nu trodde inte tullarna att en DVD-box var värd 60 kronor, utan krävde att jag talade om vad den var värd, så att moms och tull kunde beräknas på det sanna värdet.

When knowledge ends, superstition begins
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/12/08 :  13:31:12  Show Profile Send JesseX a Private Message
Jag fick ett snabbt och bra svar av CD-WOW:s svenska kundtjänst.
Det låter som att det hela skulle vara under kontroll.

"Hej!

Våra kunder ska inte behöva betala några tull avgifter. Vi har aldrig varit med om det tidigare och ska se till att inga kunder ska behöva göra det framtiden heller.

Om det någonsin skulle ske några förändringar vad gäller detta så kommer vi självklart meddela våra kunder om det.

Julklappar ska beställas senast den 16 december!

Vänliga hälsningar,

Anna Lindahl
Kundtjänst CD WOW!"






Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/12/12 :  18:29:28  Show Profile Send thli a Private Message
Har köpt över 50 skivor från cd-wow.com.hk det senaste året utan problem eller moms, tull och andra tråkigheter.
Hade slutat köpa skivor pga det höga priserna innan jag hittade denna site, nu köper jag flera i veckan och har på köpet fått tillbaka mitt hifi intresse.

cd-wow.com.hk är billigast
cd-wow.com har störst sortiment
cd-wow.se är dyra, finns ingen anledning att köpa från .se

//Thomas
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/12/15 :  08:39:21  Show Profile Send JesseX a Private Message
En bra grej på CDnow.com är att man kan välja vilken valuta som pengarna ska dras i. Många av de svenska bankerna tar ju en extra avgift när man köper varor i utländsk valuta. Genom att välja SEK vid betalningen borde det gå att undvika.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/12/15 :  12:40:43  Show Profile Send Ayn a Private Message
Var det inte cd-wow vi pratade om här?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/15 :  14:32:08  Show Profile Send Babar a Private Message
Citat:
"cd-wow.com.hk är billigast
cd-wow.com har störst sortiment
cd-wow.se är dyra, finns ingen anledning att köpa från .se"

När jag går in på cd-wow.com.hk så hamnar jag på samma sida som om jag går in på cd-wow.com. Priserna är exakt samma och valutan är i pund???

De är ju dock billigare än svenska sidan. Prisex.129 el. 99kr på svenska och ca 88kr på .com (£6.99)

Synd att de inte har mer i sitt utbud. Det hade varit kul med en del musik utanför hitlistorna
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/12/15 :  14:38:06  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
babar: du måste gå via www.cd-wow.com.hk för att komma rätt, dom har pekat det lite konstigt i dns:en, tycker jag iaf.

Edited by - gudmundsson on 2003/12/15 14:38:20
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/15 :  14:50:49  Show Profile Send Babar a Private Message
yep, nu hamnade jag rätt. Tackar!
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/15 :  18:42:53  Show Profile Send Babar a Private Message
Jag såg att det var lite större utbud än jag trodde...Jag hade missat "Browse Catalogue" i menyn till höger:-)
Lade in en beställning...hur funkar det med leveranser? Jag har beställt tidigare från cd-wow.se, och då tog det drygt två veckor innan jag fick skivorna. De kom i separata paket...skickas de från olika lager?
De hade ju även svenska skivor på www.cd-wow.com.hk - det verkar ju mer logiskt att dessa skickas från Sverige, eller?
Ipsen: De skivor du beställde och som kom från Malmö...var det svenska titlar?

Suveränt att man kan få tag i skivor till dessa priser:-)
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/12/15 :  20:36:25  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Babar//
Oavsett vilken av cd-wow siterna du beställer ifrån, så skickas allt från samma lager.
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/12/16 :  19:34:40  Show Profile Send thli a Private Message
Babar:
cd-wow skickade tills för några veckor sedan via England dessa skivor blev sedan poststämplade i Malmö.
Nuförtiden skickas allt direkt från HongKong vilket har kortat ned levtiderna till 3-5 dagar.
Fick Lisa Miskovsky och Cardigans skivorna i går båda ligger på Stockholm Records som ligger någon mil från där jag bor, ändå blir det halva priset med 600mils omväg!!!!

//Thomas
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/16 :  20:11:49  Show Profile Send Babar a Private Message
Då är det ju i princip samma lev.tider som cdon och ginza, men mycket billigare:-)

Det var eftersom alla skivor kom i separata förpackningar som jag trodde de skickades från olika lager.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000