HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Priset höjt på CDWOW Hong Kong
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasQ
Member

73 Posts

Posted - 2003/12/06 :  08:41:00  Show Profile Send JonasQ a Private Message
Jaha..så har de höjt priset från HK$ 94.99 till 105.99. Men det är ju fortfarande väldigt billigt och fortfarande billigare än den svenska sajten. Jag hann dock lägga en beställning på Norah Jones kommande album (februari) för det gamla priset. På mitt kontoutdrag såg jag senare att de hade dragit 95.50 för det. Så det borde innebära att en nyskiva nu kostar 105 kronor på hong kong-sajten. Och så får man det ju hemskickat. Företaget kanske försöker normalisera sina priser?


"Vidskepelse för otur med sig"

Edited by - JonasQ on 2003/12/06 10:08:27

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/06 :  16:14:23  Show Profile Send Aton a Private Message
Säj det roliga som varar... Det är väl typiskt att de höjer priserna när de tagit tillräckligt med marknadsandelar. Eller finns det andra förklaringar?
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2003/12/13 :  18:03:14  Show Profile Send Piggen a Private Message
Fast å andra sidan så är valutakursen lite fördelaktigare just nu...alltid något att trösta sig med.

Edit: Stavfel

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!

Edited by - Piggen on 2003/12/13 18:03:48
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/14 :  08:58:39  Show Profile Send Aton a Private Message
Vid de tillfällen jag handlat från Hongkong-sajten har jag förvånats över att relationen på HK$ och SEK verkat så "stabil". Nu har tydligen kronan stärkts något. Enligt text-TV idag innebär det nya standard priset (HK$105,99) en dryg hundralapp i SEK.
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/12/15 :  17:51:38  Show Profile Send thli a Private Message
Vet inte om höjningen har något att göra med att de har ändrat lite fraktrutiner men leveranserna går bra mycket fortare nu.
Beställde 4 skivor på torsdagskvällen fick alla idag(mån), det är nästan värt 8:-

//Thomas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000