HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkartest i nya H&M?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/12/09 :  07:32:27  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
En stilla undran bara:

Arcus

Det märket har jag inte hört talas om. Var tillverkas dom? Har dom någon speciell egenskap? Bilder? Vem säljer dom?

Oj det blev fler undringar

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/12/09 :  09:00:03  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Arcus är ett tyskt märke, som tillverkas... Speciella egenskaper...låter bra tydligen, men mäter *host* *host* inte så bra om man är snäll..
Arcus tas tydligen in av PL Audio.

Bilder: http://www.arcus-audio.com/arcusFirstClass.htm

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/12/09 :  12:43:12  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Tack för det. Ser ju seriösa ut. På gränsen till trista

Ingen som vet var dom säljs och vad dom kostar. Personligen skiter jag i hur dom mäter. Jag har ingen bra tumstock och det viktigaste är ju att dom passar i rackset.

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2003/12/09 12:44:20
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/12/09 :  20:23:22  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Nu ska ni inte vara så hårda mot den Svenska Hifitidning vi har...
Om ni bemödar er med att kolla de recensioner, som finns på Forumet (detta gäller även de 2 andra forumen)där olika personer har varit hemma hos varandra/hifiträffar/olika andra test, så sågas det inte särskillt mycket där heller...allt låter så bra...hmmm..känns det igen

Hifi&Musik är den enda svenska hifitidning som finns och den ska vi vara rädd om..
Ni måste lära er att läsa det finstilta mellan raderna så kan man tyda vad de menar.

Oopps...nu blir det väl liv, men ingen behöver känna sig utpekad.


Håller med dig Sanoj Jag har läst denna tidning i 13år och dem har hjälpt mig mycket i mina val. Särskilt när man är helt färsk på området Hifi.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/12/10 :  23:29:42  Show Profile Send audiogear a Private Message
Det jag inte kan med är när de skriver att man gjort en förstärkare "för bra" vilket de misstänker kan vara fallet med Roteln. Det skulle isåfall vara fullständigt meningslöst att köpa en ännu bättre förstärkare än en Rotel RA-1062 eftersom det då blir ännu mera "för bra" och därmed ännu tristare att lyssna på (min slutsats av vad som menas med "för bra"). Skulle gärna vilja ha en tydlig definition av vad ordet "bra" betyder i sådana här tester.

F.ö. kan man verkligen ifrågasätta kubens betydelse efter detta förstärkartest. I ingressen hävdas att samtliga förstärkare tycks kunna driva olika sorters högtalare utan att vackla trots att två deltagare hade katastrofal kub (den ena f.ö. utsedd till testvinnare).

För tydlighetens skull vill jag tillägga att jag definitivt inte är någon notorisk H&M-hatare utan jag tycker att testen f.ö. var bra och trevlig att läsa.
Go to Top of Page

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/12/10 :  23:41:59  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Arcus.. det är inte Acurus som hifi-klubben sålde..

likt var det i varge fall!

mvh
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2003/12/11 :  16:16:00  Show Profile Send Bubben a Private Message
Nej, Acurus som HiFi-klubben sålde finns nu under Mondial Design. Tyvärr verkar de helt vara ersatta av Aragon-prylar.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/11 :  17:57:30  Show Profile Send matså a Private Message
Sanoj en liten rättning där. När det var hembesök hos mig i augusti så var det en del som hade lite klagomål på mina högtalare. Jag tog hårt vid mig då, men vad sjutton jag gillar ljudet. Ville bara säga att alla håller inte varandra i hand så att säga.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/11 :  18:00:34  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Jag tycker att det var en intressant poäng, Sanoj.

// Pär
Go to Top of Page

Robin84
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/28 :  11:55:58  Show Profile Send Robin84 a Private Message
Är det bara jag som tycker att designen på Arcus liknar den på vissa svindyra Linn-produkter.'

Edit* eller va det kanske något annat märke

Edited by - Robin84 on 2003/12/28 11:59:51
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/28 :  12:04:10  Show Profile Send matså a Private Message
Sanoj: En stilla undran. Det lät bra men mätningarna visade uselt. Men vad gör det. Låter det bra så är det bra

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/12/28 :  14:55:01  Show Profile Send HPW a Private Message
Saxat ur HiFi & musik
quote:
tittar man under skalet noterar man att det sitter lysdioder i stället för vanliga dioder i signalvägarna
Hum dioder i signal vägar hum hur var det nu dioder leder bara i en riktning hum hur går det då med signalen.

Hur är det med kunskapen hos våra recensenter. Möjligen kanske avses att dom används som spännings referens till strömgeneratorer som användes på olika sätt i ingångs kretsar och driv steg.

Har för mig att lysdioder är mer temperaturstabila än vanliga Dioder men brusar mer. Ska det vara påkostatr så finns det speciella dioder som är både brus svaga och temperaturstabila

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2003/12/28 :  17:11:19  Show Profile Send nesnob a Private Message
Måste faktiskt ge Bjarne rätt här.
Jag har läst HIFI&Musik under många år(90-fortf.) till och från, och tycker ungefär lika.
Man kan inte stryka alla medhårs och samtidigt framstå som en seriös och granskande tidning gentemot sina läsare.
Det är ungefär som att ge köpråd ang aktier.Mång är de som rekomenderar köp men få vågar att sticka ut hakan och rekomendera sälj.
Och varför finns inte tidningen på nätet?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/12/28 :  18:05:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nesnob,

Hej och välkommen till HiFiforum.nu! 5 inlägg hitintills idag majoriteten av dem sågar/ifrågasätter H&M, jag börjar ana att du har ett horn i sidan till den tidningen...

Vi är många här som har läst H&M i många år. Jag håller inte riktigt med dig om att det inte är en seriös tidning. Vi pratar ju inte om HiFi-världens ekvivalent till CNN's "60-minutes" direkt, men det känns lite som att man vet vad man får och de har god täckning på det som händer inom HiFi-området i Sverige. Vidare tycker jag att man lärt sig lite hur de testar och vad orden "betyder". Så om man läser mellan raderna lite och kollar vem det är som skrivit så får man goda fingervisningar av dem.

"och varför finns inte tidningen på nätet", bra fråga. Jag tror att det skulle vara betydligt mer effektivt om du ställde den till H&M istället för till oss här, vi har inte svaret.

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000