HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Acoustic Reality - klass D!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2003/12/05 :  09:01:58  Show Profile Send big-olle a Private Message
Jag vet om att det här har diskuterats på forumet ett par gånger fram och tillbaks. Jag måste bara veta mer.

Finns det ingen som har lyssnat på eAR Two MKII, eller eAR Enigma?
Håller på att bli lätt galen av nyfikenhet.
Det dröjer inte länge innan jag drar till Danmark.

Om man ser på deras hemsida: http://www.acoustic-reality.com så verkar priserna nästan absurt låga. Eller vad säger ni om:
2 x 250W eAR Enigma 7999 DKR .

En insändare ska, citat: " replaced his Pass Lab X600 mono-blocks with a single eAR Two MKII stereo amp", och han är helnöjd.

Fattar det fortfarande inte.

Ville bara vädra ut lite bland mina klass D funderingar.
Tack och hej.

BAT out of hell (and then back again).

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/12/06 :  01:02:55  Show Profile Send Brosk a Private Message
Jag har en eAR Two mkII och har skrivit om den här eller på Hifimagasinet. Har inte haft den så länge men är mycket nöjd så långt. Mitt ARC 100.2 och Pass Aleph-3 vilar och är till salu tills vidare.

Tillägg: Har i kväll lyssnat på ett par "klassiker" som jag haft länge och känner väl, Robbie Robertson´s Music for the native Americans och Roger Waters´ Amused to death och jag måste bara säga vilken otrolig förstärkare det här är. Här finn ngt som jag aldrig träffat på tidigare: övertonsdynamik. Utklingning av cymbaler och rymdljud (ambience) är överlägset utsträckt och oansträngt.
Mellanregistret är ngt tillbakadraget i jämförelse med andra slutsteg men jag hör iallafall texter och detaljer jag aldrig hört förut för renheten är ett par grovsnäpp bättre över hela frekvensregistret. Att spela med sån fingertoppskänsla med 2x 300 W tycker jag är rätt imponerande.
Den var nyss till salu för jag har köpt hus och behöver pengar. Den är inte till salu längre.

Edited by - Brosk on 2003/12/07 21:24:06
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2003/12/08 :  09:09:11  Show Profile Send big-olle a Private Message
Fasiken också.

Du får höra av dig när du ska bygga pool eller bastu.

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000