HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hedlund hornet...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcusnaslund
Member

61 Posts

Posted - 2003/12/04 :  22:46:11  Show Profile Send marcusnaslund a Private Message
Någon som hört detta? Jag är något sugen...... kan man bygga dessa med ett billigare element.... fostex kanske, eller kommer det att låta skräp?

Drömmar är till för att uppfyllas........

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/12/04 :  23:28:41  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Är väl gjorda för Lowter väl. Du har lite jobb framför dig om du ska bygga dom
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2003/12/05 :  00:19:35  Show Profile Send Lovan a Private Message
Hedlund hornen finner jag rätt annorlunda då dom inte är gjorda för ett specifikt element utan(verkar) fungerar för flera. Fostex tror jag skulle låta bra i dom. givetvis så kommer ett bättre element låta bättre men då blir det ju oftast lowther och då börjar det rinna iväg pengar ...
Bygg ett par med fostex i och sen byter du bara till lowther eller nåt annat när pengar tillåter. Norrmännen har en egen lowther klubb och dom kan säkert bidra med mera kunskaper om hornen och hur dom funkar.

Jag var själv i tankarna på att bygga ett par själv men blev aldrig av av flera skäl, bla att jag inte har nån plats att ha hornen
Men dom går att göra otroligt vackra med en bra finish!

Jag säger Go for it!
Go to Top of Page

Lennart
Member

322 Posts

Posted - 2003/12/24 :  13:58:38  Show Profile Send Lennart a Private Message
Har ni sett den här sidan:
http://www.hornet.hr/Hornet.asp?sPage=Hedlund

===================
Ju mer skrot det finns på ett järnspett...
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2003/12/24 :  17:55:01  Show Profile Send Fostex a Private Message
Sjukligt snygga!

// David
Go to Top of Page

Lennart
Member

322 Posts

Posted - 2003/12/25 :  15:07:19  Show Profile Send Lennart a Private Message
Jag har varit med (lite) och hjälp en kompis att bygga ett par sådana horn för ca 3 år sedan. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att lyssna aktivt någon längre stund på dem. Men det lilla jag har hört verkade mycket lovande och intressant. Det första jag slogs av vara att ljudet var väldigt "avslappnat och behagligt".

Jag har läst en hel del om dessa horn på nätet eftersom jag själv är mycket intresserad av att bygga ett par. De rekommenderade elementen är Lowther men ibland kan man se att "man kan prova med andra element". Men det står inte vilka andra element man kan prova. Jag kan inte minnas att jag någonstans sett att man rekommenderar Fostex.

===================
Ju mer skrot det finns på ett järnspett...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000