HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Subwoofer-renovering
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/12/04 :  13:26:46  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Håller på att renovera en gammal Audio Pro B2-70
Behöver ny kantupphängning till basarna och det var inget Audio Pro kunde tillhandahålla så lite tips var man kan vända sig vore tacksamt. Finns ingen märkning på basarna vad det är för märke tyvärr.

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/12/04 :  15:19:13  Show Profile Send Larsen a Private Message
Kolla med http://www.technovox.se/
Står längst ner på deras sida att:
"Dessutom är vi ledande i service och reservdelar till nya och begagnade högtalare av de flesta fabrikat. Egen import på reservdelar gör att vi ofta kan reparera även äldre högtalarelement som inte är representerade i Sverige."
Samt:
"Vi reparerar de flesta högtalarelement och har lång erfarenhet av service på alla slags högtalare."

Ser att dom gett en del högtalare nya upphängningar.

Har för mig att jag haft adress till något annat företag som brukar ha skumkanter också, men kan inte finna den nu.
Även dom gamla tex (B2-70) modellerna hade väl någon form av "ace-bass" så du kan inte byta ut elementen mot andra än de med orginalvärdena.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/12/04 :  15:31:21  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det visst att byta ut mot andra element men man får då justera med ton/signalgenerator och man behöver servicemanualen som visar hur och var man skall göra annars går det inte.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/12/04 :  16:22:04  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Larsen: Jo det är ace-bass på den också. Det är därför jag tänkte renovera dom befintliga elementen för att komma så nära som möjligt.
Tack för länken, ska prova att ringa dom imorgon och se om det löser sig.

Bubbel: Har fått tag i service-manual så om inte jag får tag i passande kantupphängning så får man väl låta min privata hifi-fixare justera in den för andra element, fixar inte det själv tyvärr.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/12/04 :  19:37:12  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag hjälper just nu en kamrat med att renovera ett par A4-14 och i manualen står det att om man byter ut en bas eller någon komponent så skall det justeras vilket gör att man kan byta till snarlika basar då man ändå får ändra inställningarna. Jag har en sån där "lödmupp" i kamratkretsen som löser det man inte själv klarar av.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

emil
Member

586 Posts

Posted - 2003/12/05 :  08:51:55  Show Profile  Visit emil's Homepage Send emil a Private Message
skicka upp elementen till technovox så byter de kantupphängningarna till dig. www.technovox.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000