HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Val av Volympot
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zie
Member

208 Posts

Posted - 2003/12/02 :  18:48:10  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Hej

Har läst en hel del på forumet utan att posta särskilt mycket, man förundras över hur mycket kunskap det finns. Nu till frågan, jag håller på och bygger en Hörlursförstärkare (Zen Headphone Amp, http://headwize2.powerpill.org/projects/showproj.php?file=pellerano_prj.htm), mest för att det verkade vara en lagom inkörsport då jag inte byggt något inom DIY audio förut.

Har fixat ihop dom flesta komponenterna men har lite funderingar på kondensatorer "C3, C4 and C5 should be high quality electrolytic capacitors" (värde: 470uF och 100uF).

Några förslag på kondensatorer som skulle funka? Som kan köpas inom Sverige, helst på ELFA. Vad skulle skillnaden vara mellan dessa och "billiga kondensatorer"?

En sak till, volympotten på 2x20K. Några förslag där? Max 200.

Schemat 1 kanal.

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:20:56  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Kolla Elfa - Alps pottar är inte alls dåliga. Har du pengar över, finns ju alltid DACT...


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:25:28  Show Profile Send UrSv a Private Message
Som sagt. Alps RK18 duger gott hör i mitt tycke. För kondingarna skall hög kvalitet nog läsas som bättre än allmänt nruk dvs låg ESR och bra rippeltålighet. För de kondingarna blir nog ELNA RJH alldeles utmärkt och finns på Elfa.
Go to Top of Page

CarrotMan
Member

198 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:39:12  Show Profile Send CarrotMan a Private Message
Panasonic FC kondensatorer er också bra.


/U.
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2003/12/02 :  22:38:34  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Jag kollade på Alps potten 220kr när man räknar in momsen, är det stor skillnad på just den om man jämför med

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2012599.htm
Alps RK09

Studerar så jag måste vända en del på slantarna och eftersom detta är ett hobbyprojekt så vill jag inte lägga allt för mycket.

Tack för hjälpen, kanske blir lite bilder sen när jag har börjat bygga om det finns något intresse.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000