Author |
Topic |
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 14:11:14
|
Ett extra tack till Sisko som satte mig på "Richard Hawley-spåret". Har kört både senaste Lowedges (2003) och Late Night FInal (2001) gång på gång, med samma nackhårsresande resultat. Hawley låter som en förlängning av Nick Lowes lysande "The Convincer", vilket är en mycket stark rekommendation i min bok. Mjukt, souligt, melodiskt, allt annat än påträngande men med STORT ljudrum. Så skönt! Lowedges platsar definitivt på årets "10-i-topp" som härmed får anses fullbordad (kolla i början av den här tråden, om någon nu är road). I och med detta har jag spräckt årets skivbudget för 50:e gången ungefär....aj aj aj! och det finns fortfarande flera spännande tips att beta av... Gabe |
|
|
Pipes
Member
591 Posts |
Posted - 2003/12/08 : 14:51:15
|
White Stripes - Elephant Evanescence - Fallen R.L Burnside - First Recordings Lucinda Williams - World Without Tears
Hmmm...tror inte att jag har köpt fler som är utgivna 2003
...jo förresten det har jag.
|
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
Edited by - Pipes on 2003/12/18 13:27:48 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2003/12/10 : 02:57:31
|
Har svårt att komma ihåg alla plattor men tar några schyssta urval här i olika genrés. Lyssnar på allt som är bra oavsett genré (Så länge det inte är opera eller dansband )
Metal/Rock Stratovarius: Elements, part II Nightwish: Over The Hills And Far Away
Pop Alizée - Mes Courants Electriques
Psycadelic/goa Wizzy Noise: Elecktro Theater
Trance/Techno Dj Dean: Protect your ears |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
Edited by - Martin.M on 2003/12/10 03:00:07 |
|
|
emp
Member
127 Posts |
Posted - 2003/12/13 : 02:00:33
|
Lite variarande genrer: White Stripes - Elephant The Crown - Possessed 13 Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon The Haunted - One Kill Wonder |
|
|
LieS
Member
72 Posts |
Posted - 2003/12/15 : 23:20:35
|
Damien Rice, o
bästa i år hittils.
edit: elin sigvardsson, saturday light naive är riktigt skön också
|
Edited by - LieS on 2004/02/02 12:11:25 |
|
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2003/12/16 : 09:13:08
|
Mina fem favoriter under det gångna året är utan någon inbördes rankning: Dan Fogelberg:Full Circle David Benoit:Right Here Right Now Steely Dan:Everything Must Go Brad Paisley:Mud On The Tires Peter Mallick/Norah Jones:In New York City Årets magplask utser jag: Neil Young:Greendale Mvh
|
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2003/12/18 : 02:42:26
|
hifirocker, Interpol's mästerverk kom förra året, 2002.
Tja, mina favoritskivor i år...hmmm... Det är väl dessa 20 st (dom är INTE i rangordning):
*The Rapture - Echoes *David & the Citizens - Until the Sadness is gone *Cult of Luna - The Beyond *Neil Young - Greendale *Mars Volta - De-Loused In the Comatorium *Zyklon - Aeon *Darkthrone - Damnation *Marduk - World Funeral *White Stripes - Elephant *The Thrills - So Much For the City *Peaches - Father****er *The Kills - Keep On Your Mean Side *The Knife - Deep Cut *Mustasch - Ratsafari *Black Rebel Motorcycle Club - Bring Them on... *David Bowie - Reality *Opeth - Damnation *Yeah Yeah Yeah - Fever To Tell *Dying Fetus - Stop at Nothing *Calexico - Feast of Wire
Sedan finns det flera bubblare och säkert en hel del jag missat eftersom jag tog denna listan från huvudet. |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2003/12/18 : 22:21:26
|
Ok. jag får väl haka på tåget o skriva en skiva jag tycker platsar på listan som årets bästa. Tribalistas! ruggigt bra // Johan |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
hifirocker
Member
1303 Posts |
Posted - 2003/12/19 : 00:45:02
|
quote: hifirocker, Interpol's mästerverk kom förra året, 2002
det var jag som var lite efter....
Mvh,
|
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 20:47:58
|
Jag följer på:
Skivbolag: Artist: Mutteki Paul Nord - Prussian Carp (EP) Acid Casualities martin H - Liftin (EP) Distraekt Records London 909 - Sex And Drugs RMX (EP) Release Records Subsky - Strawberry Fields (EP) AP Records Compilation - Psycomes Part 1 och 2 (EP)
Manuel Gottshing - E2-E4 (58 minuter lång låt!! =) (CD) Yunus Gyuvennen (allt är grymt som är släppt detta året!!)
Alla releaser på Spiral Trax och deras underlabel ACDC (High Voltage House Music)
James Zabiela har gjort en feting mix skiva och några goa live spleningar och på techno fronten har Mauro Picotto, Henrik B, Adam Beyer, Cari Lekebush, Carl Cox med fl gjort bra ifrån sig mest live!
Årets DJ blev Dj Tïesto grattis till honnom! Han har inte släpt mycket alls nu på sitt egna skivbolag! Hans live spelningar är bra och han drog stor publik i sthlm!
Nu börjar jag snacka house, techno och trance på ett hifi forum... men gubbar o tjejjer!!! Man kan spela sådan musik på en hifi anläggning och även sådan musik blir klart mycket bättre!!!
Tack för mig.. Min lista kan bli låååååång men detta var i stpra drag!!
byyee =)
mvh datar
|
Vänligen Johan Linnarsson |
|
|
x2000
Member
411 Posts |
Posted - 2003/12/29 : 23:07:12
|
hejsan
här är mina favoriter utgivna 2003
Cardigans - long gone before daylight Warren Zevon - the wind Jonas Kullhamar Quartet - plays loud for the people Van morrison - What's Wrong With This Picture? (BÄST) Allman brothers band - hittin' the note |
Mvh Thomas |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 21:31:10
|
Fick nyligen Stone Temple Pilots Thank You. Helt sanslöst bra . Måste räkna med denna i Årets Bästa Skiva, (en tidigare outgiven låt är ju med). Ja, för min egen del, det bästa jag köpt på länge. En samlings-CD med axplock ur STP's skivor. Samt en helt "ny låt", All In The Suit That You Wear, tung låt i bästa STP-stuk. Dessutom en fullspäckad DVD med de flesta videos samt Bootlegs, där man får kika in på diverse spelningar. Bl.a kan man se STP jamma med Aerosmith dock med usel bild och ljud på just detta jam. För övrigt enda gången jag sett Weiland ej mest drogad på scen, ja den som sett detta vet vad jag menar...... Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
imaster
Member
152 Posts |
Posted - 2003/12/30 : 22:29:38
|
Moonsorrow - Kivenkantaja, årets bästa skiva..!
Sen kom ju både Einherjer - Blot och Tiamat - Prey nu i december och de är riktigt bra skivor..!
Andra heta skivor i år:
Lost Horizon - A Flame to the Ground Beneath Naglfar - Sheol Finntroll - Visor om Slutet Opeth - Damnation Amorphis - Far from the Sun
och man får inte glömma Blind Guardians givna släpp "Live" men, som titeln säger, är det en liveplatta... :) |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
|
|
Sillion
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2003/12/31 : 17:20:28
|
Här är mina favoriter för 2003:
Bäst: Placebo - Sleeping with Ghosts
Rock: Tiamat - Prey Christian Kjellvander - Portugal
Synth: Funker Vogt - Survivor God Module - Empath
Pop: The Knife - Deep Cuts
Singlar: Funker Vogt - Red Queen The Sounds - Rock'n Roll |
Reality is only matter, time and energy! All other things are make believe! |
Edited by - Sillion on 2004/01/02 10:27:15 |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 11:11:09
|
Svårt sånt här !!!
5 bästa
Emmylou Harris - Stumble into grace Sarah McLachlan - Afterglow Sophie Zelmani - Love Affair Lene Marlin - Another day Lisa Miskovsky - Fallingwater
Har inte köpt Cardigans men tror nog att den slår Lisa M.
Tori Amos och Springsteen släppte samlingskivor som är bra men alla låtar är ju inte från -03 så de räknas inte.
Största besvikelse Jewel 0304.
|
|
|
Otto
Member
279 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 11:36:50
|
Gott nytt År !
Kom inte dom plattorna förra året |
|
|
Fisherking
Member
351 Posts |
Posted - 2004/01/01 : 18:42:37
|
Du har rätt.
|
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2004/01/05 : 00:37:54
|
..inge snack om saken, så här är det:
Massive Attack - 100:th Window Lisa Miskovsky - Fallingwater och den bästa... Coldplay - Clocks
...och inget annat! ..och hör sen.. |
Livet är för kort för mono |
|
|
figge72
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 12:11:24
|
Här kommer min lista: 1-Josh Rouse "1972" 2-Peter Malick Group feat. Norah Jones "New York City" 3-Dido "Life For Rent" 4-Miriam Aida "My Kind Of World" |
|
|
benekm
Member
132 Posts |
Posted - 2004/01/12 : 14:13:28
|
När jag tänker efter, så har 2003 varit ett särskilt bra skivår. Men här är min lista Lisa Miskovsky - Falling water. Mogwai - Happy songs for happy people. Gloria - Peolpe like you and me. Peter Lemarc - Det som håller oss vid liv.
Den listan var väldigt tråkig.... men som sagt det var ett tråkigt skivår .
mvh //Benke |
-En gång är en gång, två gånger är en gonggong |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 04:29:13
|
Mina bidrag är
Tiamat - Prey Dying fetus - stop at nothing, har för mig jag köpte den förra året (03) året är ju ganska långt så det är ju lite svårt att komma ihåg :/ |
Frozen Brains Tell No Tales |
Edited by - Lepra on 2004/01/13 04:32:34 |
|
|
blackrose
Member
172 Posts |
Posted - 2004/01/16 : 14:10:47
|
Astral Doors: Of the Son and the Father!!!! Svenskar som Rockar skiten ur alla!! |
Som Lemmy i Motörhead säger: "Eat well, stay fit and die anyway" |
|
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2004/02/28 : 12:38:59
|
Jisses, jag glömde nämna Yo la tengo, summer sun och John Cale,Hobo Sapiens två av de bästa från 2003. |
|
|
bruce
Member
395 Posts |
Posted - 2004/02/29 : 20:31:43
|
Layo and Bushwaka : Nightworks!!! Timo Maas : Loud!!! Calexico : feast of Wire |
|
|
Topic |
|