HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pink Floydfans blir yxmördare ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/02 :  01:24:20  Show Profile Send hal a Private Message
Läs i Aftonbladet vad Per Bjurman skriver 3/12-03(se rättelse nedan) jag refererar:

"...Pink Floyd är och förblir ondska..... Dom som gillar Pink Floyd är grubblare in till sinnessjukdomens gräns och kan sluta som yxmördare....."


Snart visar han väl upp baken för att få läsare. Det är tur att man slutat köpa kvällstidningar. Med de här kommentarerna har han väl kvalificerat sig att hamna i flera debattprogram i TV ihop med de andra "jag kan inget men jag kan snacka fort och mycket-individerna".

En rättelse:
Krönikan visade sig vid en kontroll vara skriven 2001-11-05. Men hade via en search-funktion hamnat under dagens datum. Hmmmm... tur man är noga och kollar, men det ändrar ju inte i sak...




Sicket nöt.
Tragisk figur...


Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2003/12/02 02:55:46

bostrowskij
RödaTråden vinnare

839 Posts

Posted - 2003/12/02 :  01:39:24  Show Profile Send bostrowskij a Private Message


Jo han generaliserar å det grövsta....Careful with that pen, Per !
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/12/02 :  17:40:07  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Det värsta är ju att han tjänar pengar på eländet samtidigt som som det skadar dem som drabbas av sådana här onyanserade, osakliga och osmakliga uttalanden. Pink Floyd lider väl iofs knappast någon större skada av att någon svensk idiot uttalar sig negativt, men om han behandlar nya/mindre kända artister på samma sätt kan det ju ha negativa konsekvenser för dem ifall nu någon faktiskt bryr sig om vad han skriver.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/02 :  17:58:19  Show Profile Send svejk a Private Message
Bjurman är och förblir en Pellejöns hos mig. Det blir den sorten som upphöjer sig själv och sitt tyckande till något större än det dom skriver om.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:19:33  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Många "recensenter", i synnerhet innom musik, är nog musiker (/alt "utövare") som inte själva lyckats. Ibland tycker jag man kan spåra en viss bitterhet.

För att en recenent skall vara värd något, måste han/hon vara känd. Detta är ett kalasbra sätt att bli känd - skriva argsinta och/eller uppseendeväckande påstående.

"Lagom-recensioner" (alt betyg-3) gör ingen varken lycklig eller olycklig. Läsvärdheten och värdet är för lågt.

Pink Floyd-recensionen hade inte fått uppmärksamhet, om det stått "PF låter som dom har gjort. Det är lite flummigt, och inte helt lättbegripligt.".


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/12/02 :  19:43:02  Show Profile Send srv a Private Message
Han passar ju alldeles utmärkt i den tidningen. Där får han ju t.o.m ta sig själv på allra största allvar....
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/12/02 :  20:52:31  Show Profile Send Jonas a Private Message
Hinner inte svara. Det rycker i armen och vänstra lilltån. Har suttit och grubblat dygnet runt i åtta dygn nu, måste ta lite mer speed innan jag svimmar... Där ser jag förresten en jävel ute på gatan, han ser ut att behöva ett styggt sår i bakhuvudet - jag ska nog springa ner och ge honom ett. Strax tillbaka. klick.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/03 :  14:37:42  Show Profile Send matså a Private Message
Tja enligt dessa så är Bjurman nästan en gud.

http://www.dagensskiva.com/discuss.asp?diskID=342107

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000