Author |
Topic |
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:06:18
|
Mårten Designs nya Coltrane i kolfiberboxarna är nu färdiga. Jag såg och hörde dom första gången idag strax innan dom skulle iväg till Arkenmässan. Prototyperna var byggda i MDF, och dom har jag lyssnat på ett antal gånger sedan februari i år. Senast var 14 dagar sedan, och att höra dom nu med inspelade delar, (Bybee behöver ett par hundra timmars inspelning) och med dom resonansfria kolfiberlådorna var fantastiskt. Och att se dom nya lådorna tog nästan andan ur mig. Och ljudet är nog bland det allra bästa som jag någonsin har hört. "Vill ha" dök upp i skallen och det kanske blir till att skrapa ur reservkassan och köpa ett par. Jag ska höra dom hemma först, men har svårt att tro att dom skulle göra bort sig. Och frugan kommer nog inte att säga nej till utseendet. Dom har en hög WAFfaktor. Dom kommer att kunna tävla i den allra översta eliten både vad det gäller ljud och utseende. Missa dom inte på Arken. Bättre än så här är svårt att få till. Hoppas att rummet på Arken fungerar ljudmässigt.
Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Jorma |
|
Mattias
Member
1671 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:26:11
|
Intressant! Skall bli kul att höra, se och uppleva dessa skapelser. Jorma, vet du med vilken elektronik de kommer spela?
Mvh Mattias
|
Edited by - Mattias on 2002/09/05 21:26:54 |
|
|
Erik Johansson
70-tals OA!!!!!
873 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:31:34
|
Vad för någon elektronik kommer Mårten Design driva Coltrane med på Arken?
/Erik (som kommer till Arken runt eller strax efter 16.00 imorgon och hoppas att det finns kepsar kvar då )
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:43:14
|
Det blir Advantage S1 och Advantage nya monoblock. Kablage är Nordost Valhalla signal och högtalarkabel. Och nätkablar är ........ Sorry jag hinner inte svara på fler frågor nu. Har fullt upp med att få ihop prylarna till imorgon. Vi ses på Arken.
Jorma |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:43:41
|
Nyfikenheten stiger!
Ligger mig lite varmt om hjärtat....Coltrane'arna!
Man får väl ha med sig digitalkamera på Arken?
Vänligen // Pär Engelholm // epkpeng@hififorum.nu
'Cause anyone can start a conflict It's harder yet to disregard it I'd rather see the world from another angle We are everyday angels - Jewel, I'm Sensitive
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:46:29
|
Kamera är OK. Dom är inte hemliga längre. Vi får väl se om inte Timbre får till ett kameraskott redan ikväll. Isåfall är det troligt att ni kan se dom ikväll eller inatt någongång.
Jorma |
|
|
Erik Johansson
70-tals OA!!!!!
873 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 21:52:21
|
Låter ju kanon! Kan bli en lååååååååååååååång natt (skämt åsido).
/Erik
|
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 23:23:11
|
Lång natt ja. Jag har fått skrivkramp!!!! Sitter och river mig i skallen för att få ihop texten till mässmontern. Skrivkramp är jag inte van vid
Jorma |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"
2165 Posts |
Posted - 2002/09/05 : 23:25:06
|
*längtar*
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
|
|
Jorma
Member
3316 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 10:12:24
|
quote: Originally posted by Erik Johansson
Vad för någon elektronik kommer Mårten Design driva Coltrane med på Arken?
/Erik (som kommer till Arken runt eller strax efter 16.00 imorgon och hoppas att det finns kepsar kvar då )
Dom nya förstärkarna går att se på Timbres bilder från i natt. Det är specialare. Monoblocken innehåller 2 separata slutsteg med varsitt sätt att arbeta. Dom är byggda för biamping. Till nedre registret har han använt bipolära transistorer, och till övre registret MOSfetar. Och nätdelen är switshad.
Jorma |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"
2165 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 13:16:21
|
hehe, jag lär ju springa förbi där lite=)
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
|
|
Per Berger
Member
563 Posts |
Posted - 2002/09/06 : 15:06:02
|
Varför känns det som dagen innan julafton?!
Lär dyka upp i morron lördag så snart som möjligt efter 10, HÅLL EN KEPS!
/P
|
|
|
|
Topic |
|