HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Klipsch TracTrix Trasig !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kabeltattarn
Member

53 Posts

Posted - 2003/11/29 :  21:58:51  Show Profile Send Kabeltattarn a Private Message
Hugga !
Jag har fått i uppdrag av en polare att kolla om det finns nån som kan tänkas ha ett par spolar till ett par Klipsch TracTrix ?!

Han fick nått fel på sin stärkare så den (förmodligen) spottade ut en hel hög med likspänning !!!

Så med DIY-mejseln i högsta hugg tog jag o skruvade isär dem o upptäckte att spolarna var liiiite mer än svarta

Är det nån som kan tänkas ha ett par liggandes eller vet var man kan få tag på dessa ??!

Han ringde till Klipsch, men dom säger bara att dom ska återkomma sen gör dom inte det !!!!!

~: Alla behöver en propp ibland ! :~

Kabeltattarn
Member

53 Posts

Posted - 2003/11/29 :  22:37:55  Show Profile Send Kabeltattarn a Private Message
Sorry glömde !

K-85-K heter dom

~: Alla behöver en propp ibland ! :~
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/11/30 :  15:10:18  Show Profile Send Larsen a Private Message
Spolarna? Menar du spolarna i filtret? Har du mätt om själva elementet (talspolen) fortfarande är helt?
Spolar till filtret är lätta att hitta om du vet värdena på dom. Har talspolen brunnit är det nog till att köpa nytt element.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Kabeltattarn
Member

53 Posts

Posted - 2003/11/30 :  18:41:34  Show Profile Send Kabeltattarn a Private Message
Det är inte spolarna i filtret.. men man kan ta isär hela hornet för att få ut en "modul" med spolen på... nu undrar jag om det är nån som har ?!

~: Alla behöver en propp ibland ! :~
Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2003/11/30 :  19:18:45  Show Profile Send desoto a Private Message
Jag misstänker att det är talspolen som åsyftas...

Tror att det är svårt att renovera drivern, inte helt lätt att linda om talspolen om den nu är bränd, och det kan vara andra delar som behöver bytas också. Det mest vettiga vore att försöka få tag i utbyteselement enligt min åsikt.


/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/11/30 :  20:47:07  Show Profile Send Larsen a Private Message
Enbart drivern borde ju gå att få tag på. Be din polare ta kontakt med Klipschs generalagent här i Sverige.
Detta fick jag fram hos Klipsch:

DISTRIBUTOR - NETTO DIRECT
KUNGSGATAN 19-21
OEREBRO, 70008
SWEDEN
PHONE: 019-183546
www.nettodirekt.com

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000