HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vincent SP-991 / Vincent SA-93
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/29 :  17:11:49  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!!

Har lånat hem 2 st Vincent SP-991 och ett SA-93.
Glömde fråga i affären hur man kör monostegen i Klass A. Är det när man kör balancerat som man kör i Klass A? Jag har provat att köra både balancerat och icke balancerat och för min del lät det bäst icke balancerat.

Tacksam för alla svar!
Är 33000,- en bra peng för denna kombo?

mvh johan

Vänligen
Johan Linnarsson

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/11/29 :  17:19:42  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
De går alltid i klass A.


Ser framemot dina lyssningsintryck

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/11/29 :  17:34:49  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
33000:-.......sådär.
En kompis sålde sina (SP-991) för 18000:- beg. Ett försteg kostar väl runt 12-15000:- nytt. Om det är nya så är väl priset ok.

Jag tror att de ska spelas "ballat" för att låta bäst. När du jämförde hade du samma kablar då? Dum fråga kanske......

Enda klara nackdelen är strömförbrukningen som ligger på ca 2kW!!!

Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/29 :  18:19:06  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Jo mina lyssningsintryck är mycket positiva! Jag vet inte tyvärr vad det är för balancerade kablar jag lånat hem! Som vanliga analogkablar använder jag SUPRA EFF/ISL. Dom gjorde ett klart mycket bättre jobb. Den balancerade kabeln ligger nypris på 2400,- (prislapp finns på kabeln).

Jag behöver verkligen inte vrida upp volymen mycket alls för att det fort ska bli högt! När jag spelar högt använder jag bara ca 10% av volymrattens kapacitet o det är lååååångt kvar till maxvolym så det enda jag kan säga att det finns RESURSER att tillgå! Stärkarna verkar vara lite "mörkare/basigare" men i mitt tycke så passar det mycket bra till högtalarnas karaktär! Stärkarna håller ett järngrepp om mina Dynaudio 1.8 mkII.

Det jag kan säga angående kablarna så när jag körde balancerat så var diskanten i många låtar överdrivet skrikig (ganska jobbigt). Men jag tror att med en riktigt bra balancerad kabel så lär det nog låta fint även där men just nu får mina EFF/ISL funka.

Jag ska även låna hem en CHORD stereoförstärkare troligtvis till nästa helg. Det ska också bli intressant.

Jag är inte så bra på att neskriva lyssningsintryck mer än att jag är jättenöjd och kan tänka mig köpa denna kombination! Men som sagt... CHORD är på g...

mvh Johan!

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/29 :  18:37:43  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
morsan o farsan hörde ingan skillnad gentemot min förra pioneer hembio receiver... hmm dessa föräldrar

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000