HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon problem med mobilen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/28 :  15:37:41  Show Profile Send gcs a Private Message
Har någon problem med att mobiltelefon signaler stör stereon. I studio miljö brukar man nämligen ha mobilförbud eftersom det kan ibland störa ljudet.

gcs

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/28 :  16:53:34  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
I studio miljö brukar man nämligen ha mobilförbud eftersom det kan ibland störa ljudet.



Jag har faktiskt en skiva Med Tom McRae där man i början av låten hör typiska "surr-ljud" från en mobiltelefon som uppstår när den blir uppringd/smsad!
Så vid den inspelningen slarvade de nog lite med mobilförbudet..
Men visst, har man mobilen för nära högtalarelementen (typ halv meter eller så) är det inget konstigt med att de snappar upp det typiska frekvensljud som uppstår när det ringer, det är väl magneterna i membranen som "drar åt sig" mobilsändningen?!

mvh,
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/28 :  21:19:46  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ibland kan väl sändningar av olika typer höras som störningar i systemet, någonting fungerar som antenn och tar upp ljudet förmodar jag.

Bravo
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/29 :  02:46:52  Show Profile Send Mikaell a Private Message
"Förr" i tiden när jag spelade bas så fick jag in Tysk radio i min förstärkare när jag inte hade pluggat in basen och sladden satt i förstärkaren.
Lite OT men ändå..

/Mikaell.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000