HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Går det att pryggkoppla ksa 200?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2003/11/26 :  20:57:12  Show Profile Send Leon a Private Message
Hej! Som sagt går det att bryggkoppla ksa? Infinity Sigma är hungriga
Eller finns det någon förstärkare som har någon speciell symetri (gifta) med Sigman?
Jag kan tänka mig en rörförstärkare på minst 200whatt från 160Hz och uppåt skulle ge lite "värme" ge mig gärna förslag på kombinationer. MVH/Leon

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/27 :  02:48:17  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
KSA 200 fanns väl i monoversion som KMA 400..?
Men det är nog ingen simpel bryggkoppling, utan snarare en "factory-upgrade". Dessutom tvivlar jag på att Krell utför detta på såpass gamla steg..?!?

Här ser du en uppställning med Sigma som lär låta bra..ägaren har dock numera återgått till KSA-250 så där har du säkert en god kandidat..

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5048
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/27 :  02:52:50  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
För övrigt så har Arnie Nudell, en av männen som grundade Infinity och således "pappa" till Emim o Emit-konstruktionerna, alltid använt Audio Research som förstärkarreferens..så en kombination med Krell i botten o A-R i toppen skulle nog vara värd att prova..
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2003/11/27 :  12:31:22  Show Profile Send Leon a Private Message
Tackar,tackar!CH. Ksa trivs i basen men min Dynamic presion dpa 6.2 klipper redan klockan
10 när jag använder den från 160Hz uppåt och den är på 250 whatt classB.
CH du vet inte vilket Audio reaserch slutsteg han använde? Arnie Nudell provade nog i det oändliga!!Jag måste ha två tillräckligt starka förstärkare innan jag börjar fibbla med Beringer eller vad den heter för basens skull den är två snäpp förmycket i mitt lilla rum tycker jag.

Finns det något riktigt bra INFINITIFORUM? Infiniticlassic och den sidans länkar har jag redan hittat.MVH/Leon
Go to Top of Page

Leon
Member

228 Posts

Posted - 2003/11/27 :  12:58:06  Show Profile Send Leon a Private Message
finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig att få kontakt med "Tony" MVH/Leon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000