HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Inget ljud från vinylen i hörlurarna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2003/11/24 :  08:18:03  Show Profile Send UFFE T a Private Message
Jag har ett Rotel RSP-1066 försteg och en hörlursförstärkare MF X-can v2 som jag kopplat in på en video/audio utgång.
När jag lyssnar på cd skivor i lurarna är allt OK. Men när jag sedan lägger på en vinylplatta så kommer det inget ljud i lurarna.(När jag vrider upp volympotten till max kan jag höra ett mycket svagt ljud).

Vinylspelaren(Linn Sondek LP12) via Riaa (Vincent PHO-111) är kopplat till en video/audio ingång.
När jag lyssnar i högtalarna så är allt ok förutom att nivån är mycket lägre från vinylen kontra cd:n.

Vad har jag gjort för fel??.

mvh,
Uffe

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/11/24 :  12:49:18  Show Profile Send B Peter a Private Message
Jag vet inte vilket fel du gjort men du får garanterat bäst ljud om du låter grammofonstegets kabel gå rätt in i hörlursförstärkaren, utan omväg över försteget.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000