HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hk670 + nad c521bee
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

smockel
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/11/22 :  11:35:58  Show Profile Send smockel a Private Message
Köpte en nad c521bee förra veckan på hifi-klubben eftersom jag tyckte den lät bra i affären, fast då ihopkopplad med en nad-stärkare och b&w-högtalare.
Det lät dock inte lika bra hemma med hk670n och bronze 4:orna! Låter nästan lite väl vasst och påstridigt för min smak.
Fick bytesrätt, så om jag vill kan jag åka tillbaka till klubben och byta till en cambridge-cd. Tror ni det kommer låta bättre med mina grejer? Kan man fixa vassheten med någon signal- eller högtalarkabel?

/Smockel

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/22 :  11:37:02  Show Profile Send Larsho a Private Message
Varför inte byta förstärkaren i stället ??

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

smockel
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/11/22 :  11:57:34  Show Profile Send smockel a Private Message
Skulle väl kunna byta ut hkn, men man lär ju inte få mer än 2500 för den och är beggade stärkare i den prisklassen bättre än 670n?? (lever på studentbudget).

/Smockel
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/22 :  11:58:57  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tja NAD 320BEE lär väl ligga bra till

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Dominik Szalapski
Member

112 Posts

Posted - 2003/11/24 :  01:43:14  Show Profile Send Dominik Szalapski a Private Message
Prova med Cambridge D500SE.
Jag har provat Nad C521BEE med HK670 och Monitor Audio Silver S8 och tyckte samma som Du att det blev vasst och påstridigt.
Med Cambridge blev det mycket bättre. Jag använder AQ kablar och är nöjd.

Dominik
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2003/11/24 :  11:10:26  Show Profile Send sisko a Private Message
Är det stor skillnad på c541i och c521BEE.? Jag kör med förstnämda tillsammans med hk 670 och bronze b2:or. Jag hör inte någon vasshet men därmot finns det mycket mer detaljer i ljudet, gäller alla register.
Go to Top of Page

smockel
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/11/24 :  20:51:13  Show Profile Send smockel a Private Message
Bytte ut naden mot en cambridge och har spelat in den i 48h och nu låter det bra mycket behagligare. Känns som att cambridgen inte är lika detaljerad men rent ljudmässigt tycker jag den passar bättre med min övriga utrustning än naden.

Att du inte hör någon vasshet sisko kan nog bero på akustik och kablar kan jag tänka mig. Jag bor i ett <15 kvadrat stort studentrum med betongväggar och utan matta :(

/smockel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000