HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sophie Zelmani, Ny CD i Dec. + Turné ? (Borås 2/4)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/20 :  15:16:22  Show Profile Send hal a Private Message
Bliss; jag köpte den på bengans idag kl 11:15
Håller med Dig ang. första lyssningsintrycket, återkommer med mera info.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/20 :  22:47:47  Show Profile Send Babar a Private Message
va!? är den redan släppt? På måndag trodde jag...?

Jag kan föreställa mig scenariot:
"psst...du...den där zelmaniskivan som släpps på måndag...kan jag inte tjacka den redan nu...jag är ju stammis här.....handlar ju plattor jämt...& Zelmani e ju grym...kom igen...jag sköter det diskret...ingen får veta nåt...ja lovar"
"njae...aaäääh...okej...men håll snattran om det...jag får ju inte prångla ut den egentligen...den e ju het som fan...chefen blir skitsur vet du...jaja...schhhh...så här gör vi...langa över kosingen snabbt så ingen ser...här har du plattan...men....nej...va fan gör du?...vifta inte med den...sluta tjoa...dämpa dig för fan chefen hör ju...fan du kan ju inte hålla på hoppa runt och skrika...akta skivtraven där...aajj fan också...

...eller nåt liknande
Stämmer det "hal"? :-)
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/21 :  00:48:17  Show Profile Send hal a Private Message
Njaaaa....inte riktigt så dramatiskt. Jag hörde rykten om att skivan skulle finnas tillgänglig på lördagen och när jag kom till Bengans fanns ett helt ställ fullt.
Så nu har jag 5 skivor med Zelmani. Har en egen "best of" från hennes 4 första som jag gjort och kör i bilen så blev lite sur när jag såg att den nya var kopieringsskyddad.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/12/21 :  13:20:23  Show Profile Send bliss a Private Message
ja den fanns där redan på lördagen som hal säger och i överflöd dessutom. blev också lite sur över kopieringsskyddet som blir allt mer frekvent förekommande. men annars är det ju en kanonplatta, även om den är väldigt lik hennes övriga alster. tycker mig redan hunnit hitta tre favoriter; to know you (singeln), truth och hard to know. för mig vore det mest logiska att nästa släpp blir en liveplatta, varför inte från vårens konserter? kanske skulle skriva några rader till sony om det ;-)

bliss

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/12/21 :  13:40:21  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Ifall du ska skriva till Sony, passa på då att skriva någon rad om SACD släpp. Alla fem skivor under 2004 tack!

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39

Edited by - Kaleid on 2003/12/21 13:41:37
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/23 :  23:47:12  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
hihi... en riktigt bra skiva!! + en lite kråka också


edit: tokigt stavfel..

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813

Edited by - Smallsuper_man on 2003/12/23 23:48:16
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/12/24 :  01:53:46  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Oh vad man är sugen på att lyssna, men dessvärre så har jag inte mottagit min ex. från ginza.se, och med alla dessa helgdagar så blir det till att vänta till nästa vecka.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/24 :  10:16:58  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
jag beställde direkt när jag såg att du hadde gjort det.. tog bara några dagar

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/12/24 :  13:11:51  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Har också fått mitt signerad ex. från Ginza. Tyvärr hade fodralen legat emot varandra och tuschet fungerat som lim så den var lite ful.
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/12/26 :  12:43:33  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Expressens recension:
http://expressen.se/index.jsp?d=436&a=91471

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/26 :  15:58:12  Show Profile Send hal a Private Message
Den signerade var slut
Hon kanske bara gjorde några stycken...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/12/29 :  12:04:53  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Inga problem med att rippa skivan med min Lite-On cd-r/w brännare.

Har nu närmare 25GB wave filer på HDn

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2003/12/29 :  12:57:41  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
nemas för mig häller.. men jag rippade den alldrig bara testade om sony är lika stor nötter som jag alltid trott. och det va dom

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

theo
Starting Member

11 Posts

Posted - 2003/12/29 :  16:12:27  Show Profile Send theo a Private Message
Vad står det om kopieringskyddet på skivan? Jag gissar på att det är Sony's key2audio men man kan ju aldrig veta säkert.

http://www.cs.princeton.edu/~jhalderm/papers/drm2002.pdf
http://www.cs.princeton.edu/~jhalderm/cd3/

Själv väntar jag otåligt på min kopia. :-)
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/02/26 :  13:10:41  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Var inne i min lokala beg. skiv affär idag och såg till min förvåning en poster för en konsert på Sagateatern i Borås med Sophie. Sprang genast till biljettstället (GeTe centralen) och köpte en biljett.

Enligt kassörskan har biljetterna varit släppta sedan förra veckan någon gång men ingen PR är gjord för konserten.

Glad att jag fick en biljett i alla fall
Go to Top of Page

joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts

Posted - 2004/03/07 :  08:36:47  Show Profile Send joakim a Private Message
Var och såg Zelmani på Konserthuset i Gävle igår.

Sammanfattning: Bra konsert, men det saknades gnista. Jag gäspade flera gånger under showen. Först vid andra inklappningen när de körde "requests" (dvs publiken fick välja) och låtarna inte var helt genomrepade släppte det. Ljudkvaliteten var under all kritik med tanke på förutsättningarna med den ypperliga akustik som lokalen faktiskt har.
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/03/14 :  23:33:51  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
Ja på onsdag (17) smäller det i Nalen också
Ska bli riktigt roligt tycker jag!
Vilka är det som kommer att vara där?

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/03/16 :  20:57:15  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Me Myself and Dazzin

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2004/03/16 :  22:46:08  Show Profile Send Terratec a Private Message
Alla tre konserter på Nalen är tydligen slutsålda. Själv går jag den 18:e (torsdag).
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/03/25 :  22:39:21  Show Profile Send weezer a Private Message
Skön konsert ikväll, gillade skarpt killen på gitarr t v framme på scen. Det låter "Zelmani", inget sticker ut riktigt, det är snarare bandet än sångerskan som tar ut svängarna lite på instrumenten. En klart ok konsert, 3.5-4 av 5 möjliga .
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/03/25 :  23:08:04  Show Profile Send hal a Private Message
Var på konserten igår, helt suverän. tyckte dock ljudet var bäst i de akustiska låtarna. Killen på gitarr är Lars Halapi, killen som producerat Zelmanis plattor, fått grammis som producent, har spelat med i Bo Kaspers Orkester, inblandad även i Rebecca Törnkvists Fleetwood Mac-inspirerade band vad det nu heter. En mycket aktiv producent och musiker, hur hinner han med ?
Betyg ?
4+ av 5 för musiken, känslan och närvaron
3 av 5 för ljudet som var bra endast i de akustiska delarna

5 av 5 för Zelmani själv, för att hon är den hon är, helt unik.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/03/26 :  19:53:12  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Jag såg konserten i onsdags och tyckte den var riktigt bra. Kan hålla med om att Sophies röst var lite nedmixad för det var lite svårt att höra henne.

Hade också önskat att de plockat bort någon låt och att Sophie istället sagt några ord om låtarna som spelades. Det kan bli lite långdraget när de spelar tre låtar i rad i samma tonart och tempo.

Det var några petitesser. Sophie är såpass unik så det blir ju hur bra som helst ändå.

Ser fram emot konserten på hemmaplan här i Borås nästa fredag och naturligtvis till Lisebergskonserten i sommar.

Pratade lite med en snubbe innan konserten som sett en hel massa Zelmani konserter. Han hade hennes autograf tatuerad på armen !!. Då är man stort fan
Go to Top of Page

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2004/03/27 :  12:12:20  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Ska gå och se Zelmani här i Malmö ikväll - Underbart! Någon annan som skall dit?
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2004/04/02 :  22:31:08  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Nyss hemkommen från Boråskonserten och det enda jag kan säga är MAGI!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jämfört med Göteborgskonserten förra veckan var allt bättre idag. Jag saknar helt enkelt ord. Så här bra har ingen varit i Borås sedan Håkan Hellström gjorde sin legendariska konsert på Kashmir (Känn ingen sorg turnén)

Betyget blir

Edited by - Fisherking on 2004/04/03 08:01:37
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000