HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi-klubben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:22:49  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Jag undrar vad omdömet är om denna butik/klubbÄr det många här på forumet som handlar,eller har handlat hos demDet skulle vara intressant att veta hur denna butik upplevs på det stora hela


Mina egna åsikter och synpunkter är att de säljer bra kvalitetsprodukter till relativt rimliga priser,men på kundservice-sidan finns det massor att göralång tid innan man får svar på meil,LÅNG väntetid i telefon,samt mindre bra kundservice när man kommit in i butiken(har fått vänta x antal minuter innan de ens sa "har du fått hjälp eller?........


Om detta händer endast i Göteborgs-butiken,eller om alla deras butiker har samma "problem" skulle vara intressant få andras reflektioner på

/Tin Man

Ell
Member

84 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:24:44  Show Profile Send Ell a Private Message
håller med föregående talare.
Hyggliga priser men kundrelationen suger.

Allt från England är inte smaklöst.
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:25:00  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Tycker det var mer stuns i butiken i gbg för ett par år sen..

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:32:10  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Mmm,jag vet vad du menar!Förr var vi oftare och handlade i Gbg-butiken!Och då var det mycket bättre kundservice!Kanske är det så att de tycker att de har blivit så stora,att några kunder hit eller dit kan kvitta


En annan sak:för ett par tre år sedan så köpte jag en av Denons dyrare cd-spelare(kommer inte riktigt ihåg vad den hette)Den höll i en månad innan den la avSnart kanske det går lika bra att handla på Siba eller OnOff....Man tycker ju att deras s k "kvalitetsprodukter" borde hålla längre än,enligt dem,sämre märken som t ex Technics eller Sony

/Tin Man

Edited by - Tin Man on 2003/11/18 16:34:47
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:36:23  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
I Gbg: bra bemötande i butiken , mindre bra med svaren via e-mail.


Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:44:31  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Hmm,känner igen det där!Jag skrev ett utförligt och detaljerat meil om dels felet med min nya Nad-förstärkare,och dels synpunkter på kundservicenFick tillbaka det kortaste meilet i världshistorien


Är det någon som har ett bra tips på hur man skall få "gamla hundar att sitta

/Tin Man
Go to Top of Page

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:48:05  Show Profile Send Gynter a Private Message
Det skiljer nog en hel den mellan butiker. I Västerås var det inget vidare med kundservice, kanske därför de lade ner den. I Uppsala tycker jag att det är bra man får lyssna på det man vill och de hjälper gärna. Dock kanske inte kunskapsnivån är den högsta men det kommer med tiden.

Sortimentet är däremot lite tvivelaktigt, de har inte så rolig elektronik här i Uppsala. Bra högtalare men inte matchande elektronik...

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:49:26  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message

Tycker det var mer stuns i butiken i gbg för ett par år sen..



Mmm,jag vet vad du menar!Förr var vi oftare och handlade i Gbg-butiken!Och då var det mycket bättre kundservice!Kanske är det så att de tycker att de har blivit så stora,att några kunder hit eller dit kan kvitta

Det var på den tiden jag jobbade där
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/11/18 :  16:50:40  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag håller med Gynter om omdömet om deras butik i Uppsala; bra service men inte så hög kunskapsnivå om man börjar prata delningsfilter och förstärkardesign.
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2003/11/18 :  17:03:32  Show Profile Send sker a Private Message
I bland känns det som det är lite "onoff varning" på hifi-klubben, låg kunskapsnivå och det här att allt de dom säljer är bäst. Jag har bara erfarenheter från stockholms butiker, men där har detta ofta varit fallet.

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2003/11/18 :  18:03:31  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Inget fel på Hifiklubben i sig, men håller definitivt med om att det är irriterande med ställen som kategoriskt säger att allt som säljer är bäst. Har upplevt detta delvis på Hifiklubben i Gbg, men ännu mer hos Linnhandlarn i stan. (obs! nej, det är inget fel på Linn...)

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Acke
Starting Member

10 Posts

Posted - 2003/11/18 :  18:08:52  Show Profile Send Acke a Private Message
Jag tycker att Stockholmbutikerna håller bra klass. Kan väl som föregående talare tycka att man kan få vänta ett bra tag innan man får hjälp men när man får den känns det som dom tar sig tid. Kan väl också tycka att dom kan ha slut på småsaker som tex banankontakter och spikes, sånt borde finnas på lager. I stort är jag nöjd med den service jag fått.

Undrar varför man aldrig är nöjd!!!
Go to Top of Page

JonasQ
Member

73 Posts

Posted - 2003/11/18 :  18:26:05  Show Profile Send JonasQ a Private Message

Håller med om det ganska dåliga omdömet om Hifi-klubben. Lite delad dock. Handlade i Linköping. Personalen var kunnig och resonabla. Problemet hade mer att göra med något slags företagskultur. Om de hade någon kund - i person eller telefon - så blev man helt ignorerad. Det verkar som om de satsar all uppmärksamhet på en kund i taget. Det vore trevligt om man åtminstone kunde ge en liten vink om att man som kund var sedd, ett litet tecken eller vad som helst. Så, duktiga men med underlig kundfilosofi blir mitt omdöme.

JonasQ

"Vidskepelse för otur med sig"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/18 :  19:21:07  Show Profile Send FBK a Private Message
Hifi-klubben på Sveavägen i Stockholm har bra personal, de få gånger som jag varit där (senast i dag).

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/11/18 :  19:52:39  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag har i stort sett bara bra erfarenheter av hifiklubben, de ställen jag varit på är på sveavägen och Fleminggatan, sveavägen har väldigt bra personal, jag och en vän blev demade b&w högtalare och elektronik i 2 timmar, trots att vi berättade att vi inte skulle köpa något utan lyssnade för framtiden... inga som helst problem där inte...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/11/18 :  20:35:56  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Har bra erfarenheter med av Hifi Klubben, men som i alla affärer beror det nog på vem du får prata med. Har haft dåliga erfarenheter på andra affärer än Hifi Klubben i Stockholm dock.
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/11/18 :  20:41:55  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det beror helt och hållet på vilken butik, Malmö butikerna brukar vara snabba att svara på mail.
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2003/11/18 :  21:58:18  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Jag funderade på att köpa mig en ny skivspelare för nåt par år sedan och traskade iväg till HIFI-klubben i GBG med en bunt skivor
och bad om att få lyssna på det dom hade.

Jag får hjälp av en kille som kopplar upp den ena skivspelaren och lägger på skivan.
Medans jag står och lyssnar så ska han koppla in strömmen till en annan spelare
och rotar kraftigt bakom racket där skivspelarna står.

Det va bara det att han va ganska vild så nålen hoppade brutalt både upp och ner på skivan
så jag blev lite skraj att skivan skulle skadas.

Det kan hända att det (måste varit) va en praktikant eller nått för han va helt okunnig om allt vad vinyl är.
Fick inte ut så mycket av det besöket.

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...

Edited by - Oblivion on 2003/11/18 22:00:26
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:42:04  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Jag har bara haft (nästan) bra erfarenhet av klubben. Svart på mail snabbt och servicen har varit excellent. Fick tex lämna tillbaks en NAD T562 som jag hade köpt som var över 3månader gammal som jag inte var nöjd med riktigt. Alla pengar fick jag tillbaks också. Pruta har jag också kunnat göra.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/18 :  22:46:58  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Samma här, jag tycker stockholmsbutikerna är bra, har varit inne på flemminggatan och sveavägen, har aldrig stött på något problem eller liknande.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2003/11/18 22:48:15
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/11/18 :  23:03:26  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag gillar butiken i Gbg. En fördel är att man kan få vara ifred om man vill provlyssna något vilket av någon anledning är svårt i vissa andra butiker

MEN man ska inte gå dit ex. lördag kl 12 när de har många kunder, då kan man få vänta LÄNGE på service.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2003/11/19 :  01:26:21  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag terroriserade en Malmöbutik i tre år innan jag hittade ett par högtalare som jag är nöjd med idag, jag hade med skivspelare och andra prylar för att höra och bedömma de höll god min vilket gjorde att det blev köp hos dem.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Lomen
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/19 :  05:47:57  Show Profile Send Lomen a Private Message
Jag var på Sveavägen igår och lyssnade på högtalare. Fick hjälp av en kille som var mycket bra och tillmötesgånde.

Advantage S1-->HarmonicTechnology Pro Silway XLR--> Advantage S-250--> Nordost Red Dawn--> B&W Nautilus 802
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/19 :  08:13:27  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag har handlat en hel del av dom...det har funkat helt OK.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/11/19 :  08:58:48  Show Profile Send Poe a Private Message
Som sagt. Tror bestämt att kvalitén varierar mellan butik/personal. Rent generellt tycker jag mig märka att kunskapsnivån och kundservicen har minskat de senaste åren. Deras största butik (i Köpenhamn) upplever jag som oseriös pga att de bara verkar vara intresserade av "snabb" försäljning. Vill man lyssna en längre stund eller vill återkomma blir de helt ointresserade. I denna butik om någon borde man ju föregå med gott exempel.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

krang
Member

434 Posts

Posted - 2003/11/19 :  12:02:32  Show Profile Send krang a Private Message
Inget ont om Tara labs air 1. Men när man som hifi klubben beskriver sina produkter med rader som nedan, ovasett produkt. Så är man ute och cyklar. Det där är det värsta jag läst. Saxat från deras hemsida..

"Den förmedlar allt ljud, utan att lägga till eller ta bort något"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000