Author |
Topic |
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 01:27:24
|
Någon?
|
Erik Andersson for president! |
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 12:27:20
|
Perfekt. Tack!
Jag har en hög MDF liggandes hemma. Dags att lära sig fanéra om det ska bli snyggt. |
Erik Andersson for president! |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 15:39:41
|
Jag tycker att fanérguiden bör uppdateras, innehåller väl det mesta men alla vill ju inte använda kontaktlim och allt kan göras lite bättre. Jag har en bit kvar till att jag skall fanéra och ingen kamera men det är ett minde beskymmer. Kanske skulle vi kunna sammanställa allt i en pdf-fil med alla olika tekniker som florerar här på forumet och göra den lätt tillgänglig. Jag kan sammanställa så bilder, beskrivningar och länkar m.m. kan behövas /Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 18:07:45
|
Till sammanhanget ska tilläggas att jag och en kompis inom de närmaste veckorna ska fanera våra HFLS i ett exklusivt träslag och kommer att använda oss av benlim. Det kommer säkert att tas något foto av arbetet men någon utförligare beskrivning får vi se om det blir i ämnet att fanera och arbeta med denna typ av lim och faner.
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 19:32:54
|
Glöm inte att ha fanéret under press tills det har stelnat. Var har ni fått limmet i från eller kokar ni det själva?
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2003/11/18 : 21:43:24
|
Var vi fått limmet ifrån? Min polare är "gammelmålare" och håller på me sånt, har fått både lim och faner på den vägen dessutom snorbilligt...
|
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
|
Topic |
|