HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Faneringsguide?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/11/18 :  01:27:24  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Någon?

Erik Andersson for president!

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/11/18 :  01:30:25  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vadå? denna?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20902

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2003/11/18 01:31:32
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2003/11/18 :  12:27:20  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Perfekt. Tack!

Jag har en hög MDF liggandes hemma. Dags att lära sig fanéra om det ska bli snyggt.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2003/11/18 :  15:39:41  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag tycker att fanérguiden bör uppdateras, innehåller väl det mesta men alla vill ju inte använda kontaktlim och allt kan göras lite bättre. Jag har en bit kvar till att jag skall fanéra och ingen kamera men det är ett minde beskymmer. Kanske skulle vi kunna sammanställa allt i en pdf-fil med alla olika tekniker som florerar här på forumet och göra den lätt tillgänglig. Jag kan sammanställa så bilder, beskrivningar och länkar m.m. kan behövas
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/11/18 :  18:07:45  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Till sammanhanget ska tilläggas att jag och en kompis inom de närmaste veckorna ska fanera våra HFLS i ett exklusivt träslag och kommer att använda oss av benlim. Det kommer säkert att tas något foto av arbetet men någon utförligare beskrivning får vi se om det blir i ämnet att fanera och arbeta med denna typ av lim och faner.

*** Luleå Hockey ***
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2003/11/18 :  19:32:54  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Glöm inte att ha fanéret under press tills det har stelnat. Var har ni fått limmet i från eller kokar ni det själva?

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/11/18 :  21:43:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Var vi fått limmet ifrån? Min polare är "gammelmålare" och håller på me sånt, har fått både lim och faner på den vägen dessutom snorbilligt...

*** Luleå Hockey ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000