HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkar-fråga
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/17 :  16:31:16  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Jag har ett litet konstigt fenomen på min relativt nyinköpta förstärkare.När den har varit avslagen i ett par dagar,och man sätter på den igen,så höjer sig och sänker sig volymen "av sig själv"

Är det så enkelt som att man alltid skall ha den påslagen om man vill slippa att bli galen när man sätter på den igen eller

Är det någon annan som har haft detta "fel" på sin förstärkareVad beror detta på

(Förstärkaren i fråga är en NAD 320BEE,som jag f ö är jättenöjd med!)

/Tin Man

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/11/17 :  16:51:00  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Vad det beror på kan jag inte svara på. Däremot så verkar ju förstärkaren inte vara helt OK. Gå tillbaka till Hifiklubben med den.
För Du har väl köpt den där?

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  08:43:05  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Hmm,igår fungerade den som vanligt igenden har stått på över natten med låg musik

Kan det vara så enkelt att den skall "värmas upp" innan användning

/Tin Man
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/11/18 :  09:21:51  Show Profile Send Larsen a Private Message
Den där låter inte alls frisk. Ska inte behöva vara uppvärmd för att hålla en jämn volym. Lämna på rep... antar att du har garanti kvar, så då är det ju inget att tveka på.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/11/18 :  10:01:33  Show Profile Send Poe a Private Message
Det är inte så att du använder andra fjärrkontroller till andra apparater eller kanske en bärbar dator etc. i närheten? Jag har en Primare I20 som reagerar på diverse saker. Bl a skruver den upp volymen (långsamt) när jag arbetar med min laptop i närheten (ir-porten). Ibland reagerar den på soljuset också...

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  11:39:13  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Nej,inga andra fjärrkontroller till andra apparater heller,eller något övrigt som kan störa förstärkarenKonstigt fel detta

Men en gång hade jag en Onkyo-stärkare med exakt samma "fel" som detta!Kan det vara en generellt fenomen på vissa förstärare i denna prisklassen

Man tycker ju att när man handlar hos en sådan seriös affär som Hifi-klubben,så skall väl grejorna hålla!Men jag köpte en cd-spelare från Denon där en gång,och den höll i en hel månad....

Har skickat meil till Hifi-klubben om detta,så det skall bli intressant att se vad de svarar

/Tin Man
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/11/18 :  13:21:33  Show Profile Send Poe a Private Message
Det är nog inte affärens fel om grejjerna pajjar... Returnera den till butiken. Är det nått fel så fixar dom det såklart på garantin.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/11/18 :  14:16:33  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Oki,skall ta en sväng till Hifi-klubben eftersom jag har kvar ett år på garantin!

Tack för alla synpunkter och reflektioner av detta konstiga ämne

/Tin Man
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000