Imorgon startar jag byggandet av mina T&P 3-vägare. Jag har funderat så många gånger fram och tillbaka men nu har jag bestämt mig att bygga en prototyplåda för att utvärdera elementen. Jag hade velat bygga med Etons ER4 som diskant men eftersom intresset på min annons var svalt så skall jag testa detta först...
Det jag skall bygga med är C11, C79 och C92. Jag kommer köra C92:an i en 30 lit låda (jag skall testa både sluten och basreflex).
Jag misstänker att jag komemr önska en lite kraftigare bas men jag har helt enkelt inte råd till att köpa T&P C220 (ca 4300:-/st) men eventuellt blir det ett par extra C92 längre fram...
Behöver du nån hjälp så tveka inte Kommer gärna och lyssnar oxå Mitt projekt går lite trööögt, jag lyckades bli matförgiftad i torsdags så det går allmänt långsamt...
Mcz och jag skall mäta lite på fredag så efter det skall det byggas filter och förhoppningsvis så spelar en första version på söndag. Jag betonar att det jag bygger nu är en prototyp som enbart skall fungera för att testa främst 3 saker:
1) Hur stor volym passar till basen 2) Räcker det med en C92:a eller behövs det en till eller ett annat baselement 3) Testa integrationen mellan C11 och C79
henricsson: Det där med digitalkameran låter bra. Jag hör av mig om det...