HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Handla på nätet!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Siffernisse
Member

276 Posts

Posted - 2003/11/17 :  13:12:12  Show Profile Send Siffernisse a Private Message
Brukar ni handla prylar från internetbutiker, typ netonet, Apparat mm
Brukar det funka bra?
Hur ofta blir det fel/trasig produkt.
Om det nu är fel på produkten du beställt, vem betalar fraktkostnaden för att skicka tillbaka grejerna.


Skulle bli glad om någon kan reda ut detta lite, och lugna mig(förhoppningsvis), blev plötsligt lite närvös, eftersom jag aldrig handlat av någon internetbutik förut.

mvh/ siffernisse


Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/11/17 :  13:16:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag handlade mina HD600 från bluemarx, snabb leverans inga problem, antar att det är lika smidigt att handla från de internetsajter som finns idag. Du kan nog vara lugn.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/11/17 :  13:30:57  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har handlat en "boxer" från fyndbörsen, lite småprylar från Netonnet samt massor av dataprylar + annat från komplett.se och hittils är jag jättenöjd. Jag skall dock erkänna att jag skulle tänka mig för både en och två gånger innan jag köper hifiapparater eller högtalare. Jag vill helst handla av en handlare som jag har förtroende för.


"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/17 :  18:34:01  Show Profile Send FBK a Private Message
Ett tips är att du kollar lite på Prisjakts forum, där är det många som handlar på nätet.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/17 :  19:49:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Jag har handlat en del skivor och det har hänt en gång att det blev riktigt fel. De ordnades dock upp, så ingen skada skedd.

Man skall nog veta en del om den butiken man skall handla av om det är komponenter till HiFianläggningen du menar. Det handlar dock om ganska mycket pengar och vissa näthandelsbutiker kan vara luriga. Jag har en kompis som har handlat CD-spelare modell värre via Tyskland och de har hållt på ett tag nu, han är inne på sin tredje spelare...

Så som sagt, du bör nog ta reda på vilken typ av handlare du har i andra ändan av tråden och det är aldrig fel med en personlig kontakt. Ring och kolla upp dem du funderar på att handla av!

Det är också viktigt att du förstår alla villkor INNAN köpet, däribland Garanti. Garanti är något som avtalas om så du kan INTE förutsätta att du har samma villkor utomlands som du får i Sverige, om det är från utlandet du funderar på att handla.

Prisjakts forum kanske är en bra idé, de vet säkert mer än vi som hänger här. Här handlar det mer om HiFi och musiken som kommer genom anläggningen.

Vad är det för något du funderar på att köpa

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000