HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Transparent Reference
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/11/16 :  22:11:25  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag har blivit erbjuden att köpa ett Transparent par modell Reference med XLR-kontakter längden är 2.7met/par för priset 5500kr nypriset är 49600kr.Är det någon här på forumet som har några erfarenheter ang.nämda kabel,åsikter + och - mottages tacksamt.Hur den är jämfört med tex.PAD Colossus,Venustas Maximus eller annan kabel i nämda prisklass.Jag ska också säga att jag är väldigt förtjust i PAD kablarna,kabeln skall användas mellan för och slutsteg,dessa är rördrivna.
Mvh

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/17 :  00:31:12  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
verkar onekligen som du håller på att göra ett klipp om ser till priset!
Hoppas det kommer bli förbättringar!

mvh,
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2003/11/17 :  00:36:25  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Produktinformation:

En Transparent Reference 3 m XLR får du ca 37 000:- i inbyte för med den uppgraderinstrappa som finns. Oavsett ålder....

Jag bjuder själv gärna på kabeln. (har kompisar som gärna vill ha en Reference XL och skulle ge mer för att komma åt en Reference) Vem säljer?

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/17 :  08:21:04  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ja man kan ju nästan undra vad den som säljer den har hamnat i för pengakris, för det är nästan overkligt vilket bra pris det är ?!!?

/Martin
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/11/17 :  10:23:22  Show Profile Send dole a Private Message
HifiConsult
quote:
Jag bjuder själv gärna på kabeln. (har kompisar som gärna vill ha en Reference XL och skulle ge mer för att komma åt en Reference)


Är inte Reference en äldre kabel än Reference XL?
Varför skulle de ge mer pengar för en äldre kabel?
Är den bättre och i såfall på vad?

Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/11/17 :  11:41:27  Show Profile Send Sanoj a Private Message
För att man kan byta in en Reference och få 37000 för den om du byter upp dig till en Reference XL....

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/11/17 :  11:42:58  Show Profile Send dole a Private Message
Vilken tur att jag har en då.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000