HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Oljud från AVförstärkaren
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/11/16 :  20:13:01  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har upptäckt att jag ibland har ett brum från nätdelen i min AVförstärkare. Det hörs särskilt tydligt ibland alltså inte alltid när förstärkaren står i standby. Jag har inte öppnat förstärkaren eftersom den är mindre än två år.(reklamationstid)Kan man klaga på sådant eftersom ljudet är ganska svagt...hur mycket kan man begära?
Kan man avhjälpa det här med en skärmadnätkabel? Skulle själv tro att det är något mekaniskt men jag vet inte eftersom jag inte vet vad det är för typ av nättrafo i apparaten.

gcs

TiGgR
Member

120 Posts

Posted - 2003/11/16 :  21:26:17  Show Profile Send TiGgR a Private Message
Helt klart att du ska klaga! Vet att H/K hade liknande problem med sin Avr7000 och även på Signatur serien. Har en vän som råkade ut för det men det åtgärdades kostnadsfritt.. Nu är jag bara 90% säker på att det var nätdelen men mitt minne brukar vara bra..
Självklart vill man att det ska vara tyst.

Bara för att man lyssnar betyder det inte att man hör.....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000