HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD med bra variabel analogutgång?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/09/03 :  20:47:49  Show Profile Send linkan a Private Message
Är det nån som kan tipsa om några CD-spelare som låter bra utan att använda försteg? Tänker sätta upp en till anläggning på nedervåningen som inte ska kosta skjortan. Wadia och spelare i den divisionen är lite över budget.
CD:n kommer att kopplas till mina Sentec rörmonoblock och jag vill undvika försteg om jag kan

Jonas N
Member

289 Posts

Posted - 2002/09/03 :  20:56:48  Show Profile Send Jonas N a Private Message
Vad är din budget då?

Hittar du en fin Proceed CDP ock köper denna för runt 15k är du en bra bit på väg.

MVH
Jonas N
[:0
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/03 :  21:32:52  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag säljer Cairn och den har variabel utgång, så denna skulle fungera. Priset för denna skönhet är 11875 kr och för 24bit/192KHz tillkommer 5938 kr. Titta gärna på www.cairn-ezo.com
Du når mig på 08-798 32 93 eller 070-644 84 53

Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by linkan

Är det nån som kan tipsa om några CD-spelare som låter bra utan att använda försteg? Tänker sätta upp en till anläggning på nedervåningen som inte ska kosta skjortan. Wadia och spelare i den divisionen är lite över budget.
CD:n kommer att kopplas till mina Sentec rörmonoblock och jag vill undvika försteg om jag kan.

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:17:24  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas

Jag säljer Cairn och den har variabel utgång, så denna skulle fungera. Priset för denna skönhet är 11875 kr och för 24bit/192KHz tillkommer 5938 kr. Titta gärna på www.cairn-ezo.com
Du når mig på 08-798 32 93 eller 070-644 84 53

Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by linkan

Är det nån som kan tipsa om några CD-spelare som låter bra utan att använda försteg? Tänker sätta upp en till anläggning på nedervåningen som inte ska kosta skjortan. Wadia och spelare i den divisionen är lite över budget.
CD:n kommer att kopplas till mina Sentec rörmonoblock och jag vill undvika försteg om jag kan.





Wow.. de gör ju snygga pryls! Hur låter de? Stämmer priserna på sidan?
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:26:18  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
De låter helt underbart! Priserna på sidan ska stämma, dock är de angivna utan hänsyn till svensk moms vilket tyvärr måste betalas . Så mitt pris är 11875 Kr ink moms.
Mvh
Thomas
Teoism Audio
Ps De finns hemma hos mig för provlyssning om så önskas Ds
quote:
Originally posted by Neodynium

quote:
Originally posted by Thomas

Jag säljer Cairn och den har variabel utgång, så denna skulle fungera. Priset för denna skönhet är 11875 kr och för 24bit/192KHz tillkommer 5938 kr. Titta gärna på www.cairn-ezo.com
Du når mig på 08-798 32 93 eller 070-644 84 53

Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by linkan

Är det nån som kan tipsa om några CD-spelare som låter bra utan att använda försteg? Tänker sätta upp en till anläggning på nedervåningen som inte ska kosta skjortan. Wadia och spelare i den divisionen är lite över budget.
CD:n kommer att kopplas till mina Sentec rörmonoblock och jag vill undvika försteg om jag kan.





Wow.. de gör ju snygga pryls! Hur låter de? Stämmer priserna på sidan?



Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:34:15  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas

De låter helt underbart! Priserna på sidan ska stämma, dock är de angivna utan hänsyn till svensk moms vilket tyvärr måste betalas . Så mitt pris är 11875 Kr ink moms.


Men det var ju ingen saftig ökning. Vad ligger mervärdesskatten på i France? Någon? Om den ligger på 15% så är det jätterimligt
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/03 :  22:43:19  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag vet faktiskt inte vad den ligger på om jag ska vara ärlig. Visst kanske man skulle kunna tjäna några kronor på att köpa i Frankrike men tänk på att frakt tillkommer (räkna med ca 500-600 kr per kolli) + att om de får problem måste du skicka dem till stället där du köpt dem, dvs en relativt hög fraktavgift igen. Min intention har varit att lägga priserna på en nivå som matchar övriga Europa.

Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by P.P

quote:
Originally posted by Thomas

De låter helt underbart! Priserna på sidan ska stämma, dock är de angivna utan hänsyn till svensk moms vilket tyvärr måste betalas . Så mitt pris är 11875 Kr ink moms.


Men det var ju ingen saftig ökning. Vad ligger mervärdesskatten på i France? Någon? Om den ligger på 15% så är det jätterimligt!

Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  23:04:56  Show Profile Send P.P a Private Message
Ah! Det var ingen kritik. Det var bara en fundering om att det just kunde blansera frakten.
I perspektivet så upplevede jag det som billigt.
speciellt som svenskt knäckebröd har ett högre normalpris i Sverige än i Frankrike...*

*enligt en undersökning i DN för ett tag sedan..
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/03 :  23:06:48  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Det är lugnt, jag tog det inte som kritik ville bara berätta hur jag prissatt mina produkter
Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by P.P

Ah! Det var ingen kritik. Det var bara en fundering om att det just kunde blansera frakten.
I perspektivet så upplevede jag det som billigt.
speciellt som svenskt knäckebröd har ett högre normalpris i Sverige än i Frankrike...*

*enligt en undersökning i DN för ett tag sedan...

Go to Top of Page

P.P
Ej medlem längre

38 Posts

Posted - 2002/09/03 :  23:16:50  Show Profile Send P.P a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas

Det är lugnt, jag tog det inte som kritik ville bara berätta hur jag prissatt mina produkter
Mvh
Thomas
Teoism Audio]


Aha! Det verkar vara en vettig prissättning över all kritik till skillnad från en del som har fått mer kritik...
TumtiDumtiDum...[:)

Edited by - P.P on 2002/09/03 23:17:34
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/04 :  00:02:38  Show Profile Send Neodynium a Private Message
[quote]Originally posted by Thomas

De låter helt underbart! Priserna på sidan ska stämma, dock är de angivna utan hänsyn till svensk moms vilket tyvärr måste betalas . Så mitt pris är 11875 Kr ink moms.
Mvh
Thomas
Teoism Audio
Ps De finns hemma hos mig för provlyssning om så önskas Ds


Lyssna på ny hifi är alltid skoj! Dock så bor jag i Halmstad.. vart befinner du dig i vårt avlånga land?

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/09/04 :  08:45:26  Show Profile Send linkan a Private Message
Denna ligger tyvärr lite utanför budget just nu, har precis beställt en Sim Audio Moon I-5:a så kassan är lite skral . Jag hade tänkt mig nån beggad CD för runt 5-6000
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/04 :  10:26:03  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag befinner mig i Tyresö utanför Stockholm. Om du har något ärende hit är det bara att komma förbi . Jag jobbar även på att sälja in dem till ett antal affärer i Sverige så förhoppningsvis kan du i en snar framtid ha dem lite närmre dig.

Mvh
Thomas
Teoism Audio
quote:
Originally posted by Neodynium

[quote]Originally posted by Thomas

De låter helt underbart! Priserna på sidan ska stämma, dock är de angivna utan hänsyn till svensk moms vilket tyvärr måste betalas . Så mitt pris är 11875 Kr ink moms.
Mvh
Thomas
Teoism Audio
Ps De finns hemma hos mig för provlyssning om så önskas Ds


Lyssna på ny hifi är alltid skoj! Dock så bor jag i Halmstad.. vart befinner du dig i vårt avlånga land?




Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/09/04 :  11:11:05  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
PAC här på forumet har en Denon DCD-3000 (om den finns kvar). Balanserad och RCA utgångar, volym på fjärren, 4 st BB PCM 1702 dacar, osv. Kanske är ett bra alternativ inom din budget. DCD-3000 är samma spelare som S-10, men med ett lite enklare chassie
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/09/04 :  12:46:42  Show Profile Send markih a Private Message
CDX-1060, låter bra trots sin ålder. Har en fin variabel analogutgång. Kan du få för ca 3000:
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/09/04 :  22:01:51  Show Profile Send no_85 a Private Message
Den StefanB nämnde är såld,
till mig !


Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000