HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Talon Audio hos Ljudprodukter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/11/14 :  20:54:47  Show Profile Send daja a Private Message
Jag och olof var runt lite i Malmö idag. Fick nog av skolan för denna vecka och bestämmde oss för att ta en tur till Malmös hifi-affärer.
Första stoppet blev hos Ljudprodukter där vi frågade om vi fick sitta och drömma ett tag och visst gick det bra! Det började med Wadia 301 och Jeff Rowland Concentra II tillsammans med JMlab Alto Utopia BE och visst lät det bra. Väldigt rent och transperent. Fick lyssna på ett par låtar och sen bad vi snälle herr demonstatör att byta högtalare tillen ny bekantskap: Talon Audio Khorus.
Det började med "Going Home" från Sophie Zelmani´s "Sing and Dance" och det låt så där. Lite burrigt på nåt vis. Bytte musik till Anna-Lotta Larson och en låt med lite mer djup-bas valdes. Och jäklar tänkte man! Det här kanske var nåt!
Sen skulle det visas vad dessa burkar gick för och musik byttes igen. Nu blev det ett spår med enbart trummor. Tydligen nån studio-trummis som varit väldigt aktiv med kända grupper under 70-80 talen (Kommer inte ihåg vad han hette. Nån som har någon gissning). Säger bara ett ord: WOW!!! Jäklar annamma vad dessa kunde spela bas! Tight bas som kändes in i benmärken pumpade på och jag skulle gissa att man kan slå in spik med dessa högtalare! Det var nog det häftigaste jag hört på länge och vi båda var helt lyriska när vi lämnade butiken. Så om ni får en chans att titta in hod Ljudprudukter, be att få lyssna på dessa Amerikanska dunder-burkar med lite musik med tryck i och jag lovar att ni inte kommer bli besvikna!

99 cd-p - 99 - piP

Edited by - daja on 2003/11/14 21:04:14

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/14 :  21:46:37  Show Profile Send Bravo a Private Message
Vad kostar dessa underverk?

Bravo
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/11/14 :  21:54:23  Show Profile Send daja a Private Message
140 000:- har jag för mig så billigt var det inte! Smakar det så kostar det...

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/14 :  21:58:38  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
140 000:- har jag för mig så billigt var det inte! Smakar det så kostar det...


Något för nästa studentträff kanske? Att låna hem ett par sådana!
Man borde nog besöka den där butiken framöver...

mvh,
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:06:20  Show Profile Send daja a Private Message
Det vore nåt det men jag tror inte dom skulle trivas i ett studentrum.

Tycker jag att du borde. Finns mycket fint där och har trevlig personal.

Vi kanske borde åka på en sight-seeing tur nån gång till grädden av hifi-butikerna här i skåne.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000