HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka stativare till Primare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ErikJ
Member

88 Posts

Posted - 2003/11/13 :  23:14:21  Show Profile Send ErikJ a Private Message
Är på jakt efter ett par nya stativare i 10kkr klassen till min Primare I20 stärkare. Har lyssnat lite på Dynaudio´s 52or och jag fastnade för det ljudet. Men har hört att dynaudio och Primare inte riktigt går hand i hand utan att det blir lite livlöst och kallt ljud, är det någon som har efarenhet utav detta? Och kan man kompensera detta med en varmare kabel? Stativ? m.m Någon som vet en högtalare som låter lite åt audience serien men har lite mer värme i sig?

Edited by - ErikJ on 2003/11/13 23:14:51

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2003/11/14 :  07:29:22  Show Profile Send Poe a Private Message
..Har hört?? Vad tycker du själv? Det är väl det som spelar någon roll? Jag har själv en Primare I20 och funderar starkt på samma högtalare som dig. 52 SE har en extrem spelglädje och är helt klart bland det bästa i den prisklassen enligt min mening. Om du har fastnat för den, kör hårt!

Annars bör du väl åtminstone lyssna till B&W 705 och se vad du tycker. Ligger i samma prisläge. Det tänker jag iaf göra innan jag bestämmer mig för 52 SE...

Rent generellt tycker jag inte att du ska köpa komponenter som du själv upplever låter "fel" från början och sedan försöka kompensera med diverse kablar etc. Köp grejjer som låter rätt från början. Kablar är mer "fine tuning".

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:46:12  Show Profile Send Jonas a Private Message
Har hört att Audiovector går fint ihop med Primare, har dock aldrig hört kombinationen själv.
Kör mina Audiovector med Thule och det låter fint, men jag håller på att byta ut grejorna just nu. Vad det blir istället återstår att se...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/11/14 :  09:54:48  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag har hört System Audio tillsammans med Primare. Lät inte dumt alls. Om inte jag är helt fel ute så använder System Audio Primare vid utveckling. De distribuerar även Primare i Danmark. Så det är nog en ganska bra matchning.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:06:19  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tror man skall vara openminded och inte låsa sig fast i vad andra
har sagt, och testa så mycket som möjligt, det man själv tycker låter bra, låter bra.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:16:30  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Monitor Audio Gr10!
Har själv MA Gr20 med Primare 30.1.
Mycket trevligt...........

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2003/11/14 10:16:52
Go to Top of Page

ErikJ
Member

88 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:34:07  Show Profile Send ErikJ a Private Message
tackar så mycket för alla svaren!
I och med att man inte bor så centralt så tycker jag det är ganska skönt att veta hur man ska planera sin kommande hifitripp

Mvh
/Erik J.

Edited by - ErikJ on 2003/11/14 10:35:25
Go to Top of Page

ErikJ
Member

88 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:35:08  Show Profile Send ErikJ a Private Message
Förresten vilka säljer System Audio?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:38:09  Show Profile Send Larsho a Private Message
Erik

Glöm inte JM Lab, det funkar mkt bra ihop med Primare, har själv
haft denna kombination, så jag vet

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/11/14 :  10:53:09  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jag kör i gång med dynaudio a42 från och med helgen. De lät ytterst trevligt med Primare hos PE-Audio i Västerås.

Då blir det a42, primare a20mk2 och D20...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/11/14 :  11:38:03  Show Profile Send Tifosi a Private Message
De enda jag vet som säljer System Audio är Balance i Jönköping men det måste ju finnas fler.
Hör med Audioactive. De är distributörer för System Audio.
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2003/11/14 :  22:59:08  Show Profile Send JohnB a Private Message
Erik! Jag hade tidigare Primare D20 och A20 mkII tillsammans med ett par Contour 1.1 och jag tyckte att det var en mycket lyckad kombination i mitt då lilla rum (16m2), kallt lät det då i alla fall inte . Om du skall lyssna på Dynaudio så glöm inte bort dessa små juveler.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000