HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Era ljudsystem till datorn??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

perry
Starting Member

26 Posts

Posted - 2003/11/17 :  16:27:10  Show Profile Send perry a Private Message
I datorn Sb Live 5.1 [Digital out] - > Supra Trio - > H/K hemmabioförstärkare (samma som vanliga stereon) samt ett par Labtech 2.1 system för dataspelandet.

Go to Top of Page

Decadent
Member

138 Posts

Posted - 2004/01/05 :  14:52:05  Show Profile Send Decadent a Private Message
Jag lyssnar mycket vid datorn. Hemma har jag ett M-audio Delta 2496 som matar en ART DI/O. Jag kör allt genom min lilla rackmixer (en Samson 2404) och ut till ett par Tannoy Reveal Active.

Att kika på aktiva studiomonitorer i stället för "datorhögtalare" är ett riktigt bra tips. Förutom Tannoy Reveal kan jag varmt rekommendera Event 20/20bas. Aktiva skärmade närfältsmonitorer passar utmärkt brevid datorskärmen.

På jobbet lyssnar jag med Beyerdynamic DT770 hörlurar genom en Corda HA-01 Mk II från www.meier-audio.de. En riktigt lyckad kombo som gör arbetsdagen mycket trevligare. Stärkaren och lurarna får följa med hem på kvällarna.
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2004/01/05 :  15:13:37  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Jag skaffade precis ett M-Audio Audiophile 2496, låter bra mycket bättre än mitt gamla kort. Det är sedan kopplat till min Primare I20 och resten av stereon.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/01/05 :  19:27:04  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
SB extigy med 4-kanalig gainclone och fyra halvkassa stativare..jag behöver iaf ingen sub, det låter ändå...

Jag spelar gärna CS online, skulle nån sätta upp en hififorum-gameserver online?

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

BGO
Starting Member

10 Posts

Posted - 2004/01/10 :  11:44:27  Show Profile Send BGO a Private Message
Jag kör med: Altec Lansing ADA-745,THX Certfied till ena datorn, dom andra har diverse annat...

Bygger själv, när det finns tid över!
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/10 :  12:03:27  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Ljud är inte prioriterat högt till varken datorn eller bilen. Jag använder min laptops inbyggda högtalare , och i bilen sitter Toyota's orginalstereo. Ljudet i bilen duger dock tycker jag.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2004/01/10 :  14:14:10  Show Profile Send Twilighter a Private Message
Använder ett soundblaster audigy ex till datorn men har inga högtalare till den

men har via den optiska digitalutgången kopplat det till min rotel rdp 980 och kör i stereon som står i samma rum

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000