HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med val av cdspelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/13 :  17:51:02  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Hej!

Jag funderar på att uppgradera min cdspelare,
Mitt system består just nu av B&W CM4 och Vincent sv-233.

Har tittat på Primare D20 och Thule CD150B MkII, så att jag har väl tänkt mig en spelare i 10k klassen.

Har ni några förslag på andra spelare?! (bor i Malmö)

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/15 :  16:56:37  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Har fått hem Primaren och Thule spelarna nu, har testat lite... och båda spelar skjortan av min gamla cdspelare.
Så uppgradering kommer att ske, men vilken?!?

Det lilla jag kan säga nu så upplever jag faktiskt Thule spelaren lite fylligare i basen jämfört med Primare, medans Primare:n är kanske lite bättre på detaljerna.
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:11:45  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Varför inte prova vincent S6:an alternativt S3:an? Annars kan jag varmt rekommendera marantz cd 17. När det gäller matchen mellan Thule och primaren hade jag utan tvekan gått på Thulen då jag personligen uppfattade Primaen som lite kylig. Jag tror i och för sig att ditt system mår bra av en cd som för lutar åt det varma kontra det kyliga hållet, men det beror även på musiksmak förstås.

Ett mycket trevligt alternativ kan annars vara Unison Unico cd men den kostar i och för sig ca 16.000 kr men jag vet inte om man kan hitta en begagnad.

Ett besök på ljudprodukter och pagini? ca 12.000 kr (Det går alltid att pruta åtminstånde 10 %)
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/15 :  17:45:55  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Njae, Vincentstärkaren köpte jag beg. via säljdelen på det här forumet, men köper helst inte Vincent här i malmö, gillar inte affären som säljer grejerna...

Tja, kanske att man skulle ta en titt förbi Kalle oxå.

Men vi får se, gillar ändå Primaren... man får även planera lite för framtiden oxå
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/15 :  20:22:50  Show Profile Send Tomas a Private Message
Här är två jag kan rekomendera:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=6508

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=6345

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/15 :  20:37:26  Show Profile Send MartinH a Private Message
Varför inte titta på nått kul från england, det finns en del roligt däifrån.. Naims nya CD5i kan nog vara rätt intressant för pengarna ( 10700:- )..Men den kommer inte fören i Dec. förstås...
Go to Top of Page

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/11/15 :  23:16:22  Show Profile Send mucke a Private Message
Cairn fog 2 säger jag. Underbar cd spelare

Mvh Mucke
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/15 :  23:50:28  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
mucke: Cairn Fog 2:an har jag funderat på, vet dock inget om hur den låter... men jäkligt fräck design.

Tomas: Nackdelen är att inte är så lätt att provlyssna, och har ingen lust att köpa grisen i säcken.

MartinH: vart kan man provslyssna Naim?

Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/16 :  01:18:54  Show Profile Send MartinH a Private Message
Man kan inte provlyssna den nya spelaren förren i december då den inte rä släpptän, och i Malmö finns det mig vetligen ingen som säljer Naim ( Vilket är underligt att ingen butik har tagit upp märket ??). Men i Göteborg finns en handlare som kör Naim ( Tonläget ), så det blir en liten roadtripp dit om det känns intressant... Men högkvalitativ engelsk hifi är värd att leta upp

/Martin
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/16 :  01:19:53  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Med Thulen kan du ju alltid uppgradera till digit II kortet senare...kommer nog låta väldigt bra!
Men Cairn Fog 2:an är otroligt läcker! Har tyvärr inte lyssnat på den...är säkert mkt bra.

mvh,
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/11/16 :  10:37:54  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
MartinH: Okay, men grejen är att jag flyttar ifrån Malmö i dec, och jag vill helst lyssna på cdn i mitt egna system...
Lyssnade på Naim på Hifimässan här i Malmö och det lät väldigt bra, får göra ett besök i Stockholm sen i vår. Vilka är det som säljer Naim i Stockholm?

Hifirocker: Jo, har funderat lite på det... uppgraderingsmöjligheten med thule är bra.
Men kan man hitta Cairn Fog 2:an här i Malmö?
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/11/16 :  13:20:05  Show Profile Send Snutten a Private Message
Vad jag vet är det bara HiFi-Art som säljer Naim i sthlm. Har själv testat Naim Nait 5 från den butiken.
Go to Top of Page

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/11/16 :  13:53:02  Show Profile Send obi a Private Message
Quad 99 CD-P är ju bra också! Har själv beställt en som anländer om drygt en vecka

Edited by - obi on 2003/11/16 13:53:15
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/11/16 :  19:00:28  Show Profile Send MartinH a Private Message
gudmundsson: Vad kul att du gillade min demo i Malmö !!!

Jo i Stockholm finns Naim hos HifiArt, så du är hjärtligt välkommen dit i vår så ska jag eller Kent visa dig vad som finns i cdväg...

/Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000