HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu har de äntligen kommit...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/13 :  16:45:24  Show Profile Send Tomas a Private Message
...4st matchade KT88 från JJ. Inköpta från ebay i Tyskland för 66 euro + frakt (12 euro). Just nu står Bettan, en Antique soundlab AQ1001 och värms upp med sina stabila 6550. Ett AB test kommer att bli mkt intressant.

Fortsättning följer...

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

patrikpolly
Numera pwrdesign

244 Posts

Posted - 2003/11/13 :  16:52:26  Show Profile Send patrikpolly a Private Message
Gott :)
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/13 :  19:06:33  Show Profile Send Tomas a Private Message
Nu har jag precis lyssnat på "The spirit of man" från Jeff Waynes musical version of WAR of the WORLDS.
Lisa Ekdahl "Ur askan i elden" och "Att älska är större"
Cornelis Wreswijk "En gammal knarkare"
Hedningarna "Joupolle Joutunut" "Viktorin" och "Skamgreppet"

Har precis bytt rören som värmer upp, alltså KT88´orna. Än så länge kan jag bara säga att de lyser snäppet snyggare...


Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/11/14 :  16:35:28  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej igen!

Min sambo krävde umgänge, men nu är jag tillbaks.

Första reaktionen: Eeey hallå vänta lite. Wow, vilken klarhet. Och vilken rymd det blev utan att rummet blev för litet(Anläggningen bara väntar på att få flytta till 35m2 från 12m2.) Lade mig ner för att lyssna. Ett OTROLIGT lyft i transient-behandlingen. Samtliga instrument och röster blev klarare och tydligare, och det även i ljudbilden. Basen lyftes ordntligt, utöver ett bättre anslag blev dynamiken snäppet bättre och framförallt så känns den äntligen rktigt fast och kontrollerad. Varje instrument får nu sin givna plats och riskerar inte att dränkas som det kändes innan när det blev energifullt. Effekter såsom konstgjorda rumsklanger blir inte lika dominanta utan att på något sätt blekna bort. Men nu spelas det mer ihop utan att man lika tydligt hör "olika rum" som man kan göra om det inte matchar ordentligt. Men nu känns det som om man öppnat kranen och att högtalarna får all den kräm de behöver. alltså en större homogenitet, stabilare och inget sticker ut(om det inte är producerat på det viset) Spelar även bättre på lägre volym. Det känns lite som att jämföra två stärkare i samma division där den ena klarar jobbet som den andra "bara" får det att låta bra och behagligt. Nu har inte längre lika stort behov att uppgradera då det lilla lokomotivet faktiskt klarar vad den ska med bravur med de nya KT88.

MVH Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000