HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audionet V2 cd och förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2003/11/13 :  11:12:01  Show Profile Send qwert a Private Message
Är det någon här som lyssnat på Audionets V2 förstärkare respektive cd?

De har ju fått bra kritik i hi-fipressen i alla fall. Hur passar de till rockmusik? Hur låter de (jämfört med t.ex. Primare eller Lindemann)?

Det är främst cd-spelaren jag är intresserad av. Tyvärr verkar den dock inte ha balanserad XLR-utgång, eller har den det?

Någon som kan dela med sig om sina intryck?

Hi-fi OCH musik

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/13 :  11:28:50  Show Profile Send Bravo a Private Message
Den passar nog till allt, detaljerat och klart ljud, en bra spelare. Jag tror att den är bättre än de andra du nämnt, även om inte hört dem samtidigt.
Jag tror att den går att få balanserad om jag inte missminner mig.

Bravo
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2003/11/13 :  13:06:01  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Lindemanns D680 torde vara en av de bästa spelarna på marknaden i dagens läge (om det finns intresse kan du kolla test på www.highendnews.com), så tyvärr når ART V2 inte riktigt upp till den nivån. Men annars är det en mycket kompetent spelare på alla delområden.

Den går inte att få balanserad, men Audionets VIP-spelare har XLR-utgångar. Måste den vara balanserad? Audionet rekommenderar ju i många annars också att man kör deras maskiner obalanserat trots att vissa har XLR-kontakter, då maskinerna inte är balanserat konstruerade hela vägen igenom.

Mvh,

RKL

www.highendnews.com
Go to Top of Page

qwert
Member

115 Posts

Posted - 2003/11/13 :  14:02:30  Show Profile Send qwert a Private Message
RKL: jag har hört mig för till Expert i Björneborg, som har Audionet.
De skulle sälja demo ex av ART V2 och SAM V2 ihop för 4700 euro.
Mycket pengar i och för sig, men ändå ett kanonerbjudande då listpriset är 6400 euro för båda (i Sverige ca. 65000 kr).

Det var inte Lindemanns 680 jag menade, utan deras CD 1 SE, som ligger ungefär lika i pris som Audionet ART V2.

Hi-fi OCH musik
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/11/13 :  14:07:18  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har haft både audionet art v2 och audionet sam v2 hemma under en längre tid och jag tyckte dom var mycket trevliga. Jag körde dom tillsammans med Sonus Faber Electa Amator II och Sonus Faber Cremona Auditor. Jag tycker art cdn är en mycket prisvärd cd, dock så hade jag valt Krell 400ix istället för Audionet sam v2 alla dagar i veckan.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/11/13 :  18:06:52  Show Profile Send aaight a Private Message
jag har en art v2 och tycker att det är en mycket bra spelare för pengarna. jag har ägt en sam v2 en gång i tiden och det är en trevlig förstärkare men håller med om att det går att hitta (enl mig) bättre tex lavardin.
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/11/13 :  20:01:50  Show Profile Send redestad a Private Message
Hade tidigare en ART v2 som jag nu bytt till en VIP, något jag starkt rekommenderar till ALLA. VIPen är sanslöst bra, en mycket bättre CD än ART v2 och dessutom med DVD-A och DVD-V som alternativa format. Så har du råd slå till på en VIP, den är allt en ART är men mycket mer, om ni förstår. Grundkaraktären är likartad men upplösning, dynamik, frekvensutsträckning, "kroppslighet" och musikalitet är långt bättre, och då ska man komma ihåg att ART redan är bland de bästa CD-spelarna i huvudtaget. Att VIP verkar hävda sig bra mot ex Wadias flaggskepp och även dCs fina grejor tycker jag säger rätt mycket om spelarens kvaliteter.

ARTens karaktären (för VIP multiplicera med 10 :-)är mycket neutral och ren, med en underbart klar, "tyst" bakgrund som tillåter hela ljudbilden att målas upp i alla dimesioner på ett mycket "realistiskt", dynamiskt och musikaliskt vis. Detaljrikedomen är mycket stor och allting upplevs helt naturligt för att uttrycka det lite luddigt. Kan inte komma på några trista egenheter som sticker ut, mest bara positiva sådana, som den grymt djupa och fasta basen och den avslappnat skimrande diskanten, skönt befriad från irriterande hårdhet men så upplöst att du bara ler. Det var några lätt subjektiva synpunkter som jag hoppas kan ge något till dina undringar.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/11/17 :  10:34:30  Show Profile Send dole a Private Message
Jag hade en ART v2 tidigare som tyvärr inte var helt fel fri. Den hade problem att läsa vissa skivor.
(efter 2ggr i Tyskland och en hos general agenten fick det vara nog)


Redestad

Lustigt att man kan uppleva saker så olika. Visst var VIP:en lite,lite bättre men någon revolution var det absolut inte.

Jag hade båda spelarna hemma ganska länge, och som sagt var skillnade var microskopisk i mina öron.

Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/11/17 :  12:33:46  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Det är sant.
ART V2:an är kräsen när det gäller skivor. Kan hacka och hoppa en del.

Edited by - Björn-Ola on 2003/11/17 12:34:38
Go to Top of Page

Belindro
Member

143 Posts

Posted - 2003/11/22 :  14:17:43  Show Profile Send Belindro a Private Message
Min uppfattning om ljudet via SAM V2:

Mindre duktig på att återge ljudbildsdjup. Något odynamisk i ljudet + att basen saknar total stadga och djup. Förövrigt är ljudet absolut helt ok och jag kan förstå att flera uppskattar dess klangkaraktär! Själv föredrar jag Rotel RB-991 och Embla Pre One(!) framför SAM:en.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000