HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Infinity alpha 40 + vilken förstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mo-town
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/11/12 :  19:18:10  Show Profile Send mo-town a Private Message
Ja rubriken säger väl det mesta kan jag tänka mig.

Är eventuellt på väg att byta ut min denon pma 655 mot något annat och kan tänka mig att lägga runt 5000:-

Någon som har rekommendationer eller tips?

ha en trevlig kväll!

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/12 :  21:42:25  Show Profile Send FBK a Private Message
Det är lite svårt att veta, så länge man inte vet hur du upplever ljudet med dessa högtalare nu,dvs vad vill du ändra på eller tycker du att ljudet är som du vill ha det. Tycker du tex att ljudet kanske är lite för ljust, mörkt osv. Jag personligen skulle rekomendera elektronik som är åt det mörka hållet och som har kraft till dessa högtalare. Men det är därför att jag upplever dina högtalare som lite väll ljusa och energiska i diskanten. Men smaken är som baken, delad
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mo-town
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/11/12 :  23:23:14  Show Profile Send mo-town a Private Message
Hmmm..så dum jag är. Självklart ska jag skriva vad jag tycker nu.

Det största problemet är att ljudet tycks "gröta" ihop sig. Det finns ingen luft.
Ljudet är också som du säger ganska ljust, dock inte så jag störs nämnvärt av det. Men det är kanske på sin plats att prova med en annan förstärkare innan jag säger för mycket. :o) Det är där jag vill att ni kommer in i bilden! :o)

Men framförallt är det ett luftigare ljud jag eftersöker.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/13 :  00:29:28  Show Profile Send FBK a Private Message
Denons stärkare brukar ha en lite mörk och varmt ljud generelt sett. Problemet med Alpha serien är att de är varma och fylliga i basen och mellanregistret, och till det så har de en lite "piffig" diskant återgivning som kan bli vass med fel grejer. Du vill ha ett luftigare ljud, då skulle jag pröva Nad C350 eller ett ännu bättre allternativ Rotel RA-1060 Npr.8500kr. Om du är snabb så ringer du till Best sound, de har ett demoex för 5800krTänk på att du kommer att få ett mer neutralt ljud med både Naden och Roteln. Så diskanten blir nog en liten anings ljusare, men mellanregistret och basen kommer att bli mycket bättre, ett luftigare och snabbare ljud. Men försök att få låna hem och pröva om du är osäker, så du inte gör något felköp.
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000