HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Portabel cd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/11 :  19:25:54  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Tja, vad skall det vara för sånt här numer för att kombinera komfort och välljud? Själv har jag Panasonic SL-CT790 och Sony MDR-V500DJ-lurar och storlek/ljud går väl an för att va cd. Orkar inte sitta och kopiera plattor till MD fast det ju storleksmässigt är bättre såklart. Vad sägs? mp3?

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/12 :  22:54:25  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Öh? Är det där med portabelt välljud irrelevant? Till och med de lite finare stereomagasinen skriver ju ofta om detta numer. Är man genuint intresserad av musik (och teknik) vill man ha med sig ljudet överallt...trodde jag i alla fall, eller så inte? Motion får man ju på köpet, vilket ju inte direkt är fallet i lyssningsrummet kanske. Inte nån enstaka kommentar om vad som rekommenderas i denna sväng?

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/12 :  23:04:13  Show Profile Send Bravo a Private Message
Är jag ute och rör på mig, vilket borde ske oftare, föredrar jag nog naturens ljud. I byn vill jag höra vad som händer så att jag inte råkar ut för något. Kan ju vara bra i någon kö, eller i något väntrum eller så.
Kan det verkligen bli njutbart i dessa minianläggningar.

Bravo
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/11/12 :  23:08:31  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Jag kör faktiskt med MD, och håller med om att det är jobbigt att kopiera. Därför överväger jag att köpa en Net-MD så man kan köra direkt från datorn.
Till detta kör jag med Koss Porta Pro, inte världens renaste ljud kanske, men vad gör det på bussen?

Äger även ett par portabla CD-spelare, med tycker det är för stort att släpa på! I solstolen är det däremot ok. (iofs är det lite kallt ute nu )

mp3 tycker jag är ok i 320kBit, med då behövs mycket minne! Har inte sett ngn prisvärd spelare som har det!? Man vill ju inte tanka från datorn en gång per dag? Musik för en vecka vore ok.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/11/12 :  23:55:14  Show Profile Send f95toli a Private Message
Lite OT kanske men jag har en Ipaq 2210 som faktiskt är rätt hygglig som mp3-spelare. Med mina "portabla" lurar (ett par Sony snäckor i 400 kr klassen jag inte kommer ihåg namnet på) så hör jag faktiskt ingen skillnad mot min portabla CD-spelare (om bitraten är tillräcklgit hög vill säga).
Med mina HP890 fungerar det mindre bra men de är å andra i sidan inte speciellt portabla.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000