HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkartips till cm4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gobban
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:35:27  Show Profile Send Gobban a Private Message
Hejsan!

Har surfat runt lite på forumet angående förstärkare till ett par B&W CM4 och läst att Naim Nait 5 skulle passa fint. Jag hade dock tänkt lägga mig i en lite lägre prisklass (Max 10.000) och skulle därför behöva lite rekommendationer ifrån er på vad jag borde låna hem och provlyssna.

Själv har jag dessa i tankarna:

* Rotel RA-1062. Inte provlyssnat. Fick mycket bra omdömme i Hi-Fi Choice (även om jag vet att vissa av er tar tidningarnas ord med en nypa salt). Kommer antagligen att testas i Hi-Fi och Musik i julnummret också.

* Nad C372. Provlyssnat på Hifi-klubben och tyckte att det lät bra. Vill gärna lyssna på den hemma också.

* Arcam A80 - Inte provlyssnat.

Skulle ni rekommendera någon utav dessa eller har ni andra förslag?
Jag är även öppen för begagnat.

Tack på förhand!

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2003/11/10 :  23:23:53  Show Profile Send ReKo a Private Message
Har hört cm4:orna med en nad c370 och det lät bra.. dock inte så mkt finlir från naden men bra med pondus..
Arcam tror jag blir för ljust och vasst.. plus att B&W:s högtalare är effekthungriga.. Därför är jag tveksam att en nait 5 klarar jobbet (har sett vad hifichoice skriver...).. har dock ej lyssnat.
rotel kan nog vara ett bra val.. B&W och rotel jobbar vell en del tillsammans..!?

lycka till

mvh
/ Ante
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/11/11 :  00:22:19  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Gobban: Får det lov att vara begagnat? Då finns det ju lite mer (bättre) saker att välja på?

mvh,
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/11 :  00:32:34  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag har bara hört CM serien med NAD silverline och det var som knivar i öronen. Försök hitta något med värme och kanske lite mörk ton. Primare?
Go to Top of Page

dajo
Member

253 Posts

Posted - 2003/11/11 :  00:38:10  Show Profile  Visit dajo's Homepage Send dajo a Private Message
Jag har hört dom med ett Vincent SA.331 slutsteg kopplat till en H/K AVR65. Det lät riktigt riktigt bra.

Så Vincent SV-226 kanske vore något att kika på (har inte lyssnat på den men ligger den i närheten av 331 så bör man inte köpa något utan att ha hört den)?

Min anläggning hittar ni här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23471

Bästa webbhotellet http://resurser.net
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/11/11 :  10:36:41  Show Profile Send Terratec a Private Message
Driver mina B&W 805 Nautilus med Primare elektronik. Funkar mumma.
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/11 :  10:38:34  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Roksan Caspian borde väl inte vara helt fel.

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Gobban
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/11/11 :  12:22:42  Show Profile Send Gobban a Private Message
hifirocker: Ja, jag är öppen för begagnat också för max 10K.

Tack för tipsen! Skall undersöka.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/11 :  13:58:09  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag har hört nämnda högtalare med en Denon AV-receiver och det låt en aning för ljust för min smak, och då är åndå Denon stärkare lite åt det mörka i ljudet. Så jag rekomenderar helt klart att du skall lyssna på Vincent slutsteg 331 eller deras integrerade stärkare 233, båda har ett mörkare ljud med massor av effekt.
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000