HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 varför denna KNALL i mina högtalare, någon som vet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/11/10 :  15:56:03  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Hej, har haft Bladelius "Balanserad Grammofonförstärkare" på hemlån ett tag. Den går att köra oballa och ballat. Skivspelaren jag har är en Rega p25 och förstärkaren en Primare 30.1.

När jag körde RIIAn oballat funkade allt helt som det ska men i balanserat läge uppstod ett konstigt fenomen. Vid lite oförsiktig nedsättning av pickup så uppstode en knall i högtalarna, ett väldigt högt ljud. Detta fenomen fanns kvar fast jag kruvade ner volymen till noll. Då borde ju rimligtvis ingen signal gå till högtalarna men den väldigt höga knallen uppstod även då.

Finns det någon här som varit med om något liknande eller har några bra idéer om vad problemet kan vara. Vi har nu provat RIIAN på andra riggar och även skivspelaren och då har inga problem uppstått.

Tacksam för idéer och förslag

mvh
micke

Edited by - micke76 on 2003/11/10 21:22:11

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:28:15  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Kan tillägga att jag kört anläggningen både genom ojordade och jordat eluttag.

h
micke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000