HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Forumträff i uppsala II ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/10 :  11:39:41  Show Profile Send patrikf a Private Message
Har ont i hela kroppen efter söndagens träff... De flesta verkade tycka att det var lyckat och det är jättekul. Hoppas nån vill anordna nåt liknande igen. Tillställningen var dock inte riktigt så som jag tänkt mej. Är som "terminator" uttrycker det i en tråd mer intresserad av att höra kul musik, på kanske två olika högtalare eller förstärkare. Bort från jämföringshysterin, som jag känner det som, när ett par låtar ska analyseras i oändliga kombinationer under en hel dag. De flesta verkar dock tycka att det är givande, men om det finns någon som är inne på mitt spår vill jag gärna "anordna" opretentiös lyssning i hemmiljö i stället.
Tänker mej att fyra, fem personer får plats, nån tar med ett par högtalare eller nåt, fika och framförallt musiklyssning. Under några timmar en vardagskväll eller helg..
Kan det vara nåt?

Edited by - patrikf on 2003/11/10 16:11:13

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:16:56  Show Profile Send henricsson a Private Message
Låter tvärmysigt.. är själv av den karaktären som tycker det är fejtare att sitta o ha det bra med najs musik än många o mycket o analysera o inte (imho) ha det lika bra.

Nu bor jag en bit fr Uppsala tyvärr. Men en helg vore nog trevligare, några bärs brukar göra sitt för musikåtergivningen.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:17:48  Show Profile Send Terminator a Private Message
Klart det kan vara något men vad är lämpligt tema; "Bredda din musiksmak"? "Snöa in på tidiga inspelningar med Springsteen"? "Ta med din bästa skiva"?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:19:54  Show Profile Send Bravo a Private Message
Olika varianter skadar inte, det finns många sätt att angripa det här med musik och hifi.

Bravo
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:23:55  Show Profile Send henricsson a Private Message
Det är sant.. men se då till att samlingen av folk har något sånär samma musiksmak.

EDIT
Vissa tycker att Knopfler är rena sömnpillret, jag kan inte få nog av honom (han var en av dem som fick mig att sträva efter bättre återgivning).
Somliga kallar Zelmani & liknande för slätstruken skitmusik, jag ryser.

Jag avskyr (inte all men det mesta) heavy metal.. många måste tycka jag är skadad.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2003/11/10 16:25:56
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:35:36  Show Profile Send Bravo a Private Message
Vad ska de då tycka om mig som mest har lyssnat på musik från före 1600-t. de senaste åren "henricsson"?

Bravo
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/10 :  16:37:22  Show Profile Send patrikf a Private Message
Lite variation vore ett bra "tema" för min del. Jag uppskattar det mesta från heavy metal till hip hop. Variation gillas, och att få upp ögonen för ny musik! helst någolunda bra inspelat.
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2003/11/10 :  17:32:45  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Får man förrästen se lite bilder från senaste forumträffen?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/11/10 :  17:39:10  Show Profile Send patrikf a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21802
Här får man se många bilder!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000