HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Creedence SACD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lothar
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/11/09 :  13:28:44  Show Profile Send lothar a Private Message
Hej
Är det någon här på forumet som har köpt SACD utgåvorna från Analogue Productions av klassiska Creedence skivor. I så fall vore det intressant att höra både hur de låter och hur ni fick tag i dem (lev tid frakt och så vidare )

PS är det någon som vet några bra källor till vad som släpps och har släpts på SACD. förutom amazon.co.uk, amazon.com eller www.sacdinfo.com DS

-----------------------
There exists a lunatic fringe ....

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/11/10 :  20:03:54  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej lothar!

Jag kan rekommendera den här firman. De ska dessutom vara störst på audiofilplattor i hela världen, samt är oerhört serviceminded!
Dessutom kan du beställa gratis deras katalog, som innehåller skivor från alla kända audiofilformat, samt en del hårdvara av hög klass också.

http://store.acousticsounds.com/

CCR SACD har fått mig veterligen lysande kritik för sitt ljud. Ett säkert köp med andra ord. Men billigt blir det inte!

Räkna med cirka 1,6 gånger skivpriser med frakt och moms från USA. Hos de är minimiorder 50 dollar, vilket inte är så avskräckande.

Har beställt bara en gång hos dem, men var jättenöjd. Bättre skyddade och paketerade skivor har jag aldrig sett maken till … *s*

Fråga Markku eller nin! De har nog beställt dårifrån mycket mer!

Edited by - pick-me-up on 2003/11/10 20:11:51
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2003/11/10 :  21:11:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Prova www.dvdboxoffice.com det är fraktfritt och dom har några ccr på sacd.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2003/11/10 21:12:24
Go to Top of Page

lothar
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/11/11 :  19:08:43  Show Profile Send lothar a Private Message
Tack för tipsen räven och pick-me-up. Jag skall läsa det finstilta på båda siterna och kanske prova någon av dem.

-----------------------
There exists a lunatic fringe ....
Go to Top of Page

lothar
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/11/12 :  19:43:04  Show Profile Send lothar a Private Message
Jag blev så sugen på dessa skivor från dvdboxoffice.com att jag provade att beställa två får se hur det går. Jag återkommer med resultat. Hörde från en kollega att en kompis till honom beställt mycket därifrån. (låter som en skröna: "en kompis"). De verkar skicka med avsändare från Europa ?...

-----------------------
There exists a lunatic fringe ....
Go to Top of Page

lothar
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/12/02 :  21:54:35  Show Profile Send lothar a Private Message
Jag fick Creedence SACD skivorna i går från DVDboxoffice. Två skivor som kom i två vadderade kuvert (underlättar i Tullen ? ) ca 185:- /styck. Leverans tid ca 10 dagar. Avsändare var inte från Europa (Min informant måste fått något om bakfoten) paketen var poststämplade i Canada. Ljudet är superbra (för att vara från 1969 i alla fall )

-----------------------
There exists a lunatic fringe ....
Go to Top of Page

thompa
Member

193 Posts

Posted - 2003/12/07 :  19:53:43  Show Profile Send thompa a Private Message
Har du jämfört något med CD-utgåvorna?

B&W Nautilus 804 - HTM2 -ASW 2500, Thule IA350B, Wadia 12, Wadia 22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000