HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 visaton 2-vägare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/11/08 :  21:49:19  Show Profile Send knutte a Private Message
Hallå!

Nu har jag sprungit över lite Visaton element, och skulle vilja ha lite förslag på vad som kan vara lämpligt.

Det stora problemet är att basens värden är dåliga… riktigt dåliga!

www.visaton.com/english/artikel/art_484.htm

så vad ska jag göra för konstruktion nu då?
Sluten passar ju inte riktigt, lådan blir stor…
basreflex passar ju inte heller riktigt, lådan blir stor, mycket djupbas får man ju dock, men Qts över 0,4 är väll inte bra i basreflex?…

så, nåt förslag?
Ska ha dom till hembio (ja, jag skäms lite…*ler*) som fronthögtalare hade jag tänkt(centern trycker ja ihop efteråt, om d visar sej bli nå´t bra av frontarna). Eftersom jag hade tänkt mej en hembio utan subb till att börja med så skulle det iof vara bra om dom spelar så djupt som möjligt…
då säger mina program ca 30-40liter portat, vad säger era?

STOR BESLUTSÅNGEST RÅDER!!!

Med vänlig hälsning//Knutte

Har någon sett en bordshare?

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/11/08 :  22:58:00  Show Profile Send AndersP a Private Message
Inget av mina program säger portat och Qts >0.4 i kombination.
Sorry, det blir inte bra.

Om du nödvändigtvis ska använda dom där elementen i små lådor borde du pumpa på dom med aktiv eq tycker jag.
Men varför inte köpa dom element du egentligen vill ha? Det blir säkert det billigaste i längden.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/11/09 :  09:57:07  Show Profile Send knutte a Private Message
ja, kanske... men jag fick tag på elementen så pass billigt att det var omöjligt att inte ta emot dom... hur som hellst så ser jag set mest som ett roligt försök, ska absolut inte försöka få några högtalare som ska mäta sig med hififorums stativare eller proac clonerna... ja, eller, det skadar ju inte om dom blir bra:) men ni fattar!

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:39:55  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
det ser ut som att det inte går att få någott bra alls av dom .jag hadde satt dom i bilen.lådan till dom kommer bli gör stora och så har dom låg känslighet så det blir ingett drag heller när filter är anslutet typ 86 db enligt mina simuleringar.hyfsatt anvaserat kommer filtrett bli oxå..
mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2003/11/12 :  17:19:47  Show Profile Send knutte a Private Message
ok, ja, jag misstänkte samma sak...
tack för hjälpen iaf!

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000