HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Clearaudio Basic? Problem.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  17:47:04  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Tog hem ett Cleraudio Basic MM/MC-steg på prov. Följde bruxens tågordning om inkoppling och nog kommer det onekligen förstärkning, men behagligt låter det definitivt inte. Min skivspelare är en Pro-Ject Comfort 1.2, pickupen är en Goldring 1012 GX och förstärkare Arcam FMJ A32. Har jag klåpat på vägen eller kan det vara strul med kompabilitet i fallet? Är fullständigt grön på externa såna här steg...Stärkarens egna försteg funkar ypperligt skall tilläggas.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."

Edited by - lasse78 on 2003/11/07 18:37:51

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  18:36:43  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Kanske lite taffligt formulerat. Den förstärker på nåt sätt för kraftigt så att det blir väsande...

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/11/07 :  19:32:03  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Ställt in Basic för MC-pickup?
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/07 :  19:36:39  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Det var en av grejerna jag kollade upp. Det borde nog vara helt i sin ordning. Det märks nog exceptionellt tydligt om man satt MC i misstag. Har personligen inte sett denna variant tidigare. Däremot hos andra att det är suspekt lågt och luddigt. Är tacksam för alla tips.

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page

lasse78
Member

297 Posts

Posted - 2003/11/09 :  20:50:30  Show Profile Send lasse78 a Private Message
Fick det inte att rulla ordentligt, så denna pjäs är tillbaka hos säljaren. Nån som har hört Trichord, Creek, Rotel, Musical Fidelity och Pro-Ject Phonobox SE? Prisklassen är 2000-5000 kr. Minns ej alla modellbeteckningar. Min Arcam FMJ A 32 har ett inbyggt steg som jag tillsvidare använder. Modellen under (Diva A 85) är utan steg, men Arcam erbjuder sånt för 180 e (1600 sek), så i den kategorin borde väl standardsteget röra sig. Hur stor skillnad kan det tänkas bli? Skivspelaren är en Pro-Ject 1.2 C med Goldring 1012 GX MM. Rent psykologiskt borde det ju bli ett j-kla lyft. Iofs finns det ju integrerade cd-spelare, förstärkare, men här ska det nog hända om det kommer ny låda. Känns lite som integrerat ljudkort till dator nu...

"Trots allt lyssnar jag på musik och inte på hifi, men..."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000