HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Behöver synpunkter vid köp av högtalare :)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ondjultomte
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/06 :  12:50:51  Show Profile Send Ondjultomte a Private Message
Jag har kikat lite på annonser på beg högtalare för max 10 000.
Dessa har jag fastnat för

Lts 3v:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=20124

B&W DM604
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=19878

Vad tror ni om dessa?



Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/06 :  13:34:55  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Vid köp av begagnade högtalare rekomenderar jag dig att alltid lyssna, innan du köper. Det kan bli en dyrköpt historia att byta ellement direkt efter köpet (egen erfarenhet).

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Ondjultomte
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/06 :  14:29:13  Show Profile Send Ondjultomte a Private Message
Jo, man vill ju inte köpa högtalare med trasiga element eller annan komponent som är trasig.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/11/06 :  19:15:07  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Kolla upp QRS Tellus på begagnat marknaden, Ett par kan du hitta för ca 9-10000:- Det är ett bra köp tycker jag.
/Mikaell.
Go to Top of Page

Farbror Barbro
Member

95 Posts

Posted - 2003/11/06 :  20:15:31  Show Profile Send Farbror Barbro a Private Message
Vad har du för kringutrustning till dem?
Go to Top of Page

Ondjultomte
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/07 :  12:12:22  Show Profile Send Ondjultomte a Private Message
jag har en H/K 5550
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/11/07 :  13:00:25  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag tycker inte att du ska satsa på B&W DM 604 S3. Har i och för sig bara hört S2:an (till ett nypris av 8900 tror jag det var) och jag var INTE imponerad. Måste gå att hitta en mycket bättre högtalare för det priset.
Go to Top of Page

Ondjultomte
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/09 :  11:44:59  Show Profile Send Ondjultomte a Private Message
Okay det blir inte B&w 604 iaf :)
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/09 :  17:08:32  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Jag lyssnade på LTS talaren hos Hifikit i deras butik.
Visst med rätt musik kan den läta väldigt bra men den verkar va enormt kinkig när det gäller musikval.
Ljudkaraktären har jag för mig var rätt neutral, kanske lite åt det ljusare hållet.

Skulle jag löpa en högtalare skulle jag nog hålla mig borta från LTS:aren, var iget för mig, har du möjlighet så kan du åka förbi Hifikit och lyssna själv.

Jag har lyssnat som snabbast på S4'an (väldigt länge sedan) och tyckte den hade ett riktigt roligt driv för priset, antar att den har hyffsat färgat ljud men varför ska det va dåligt? Det var kul att lyssna på iaf, så jag tror S3'an spelar på rätt bra den med, men behöver nog hjälp av en subb.

Detta är mina, lite difusa intryck från dessa högtalare.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Ondjultomte
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/11/09 :  21:55:15  Show Profile Send Ondjultomte a Private Message
Jag har lyssnar många gånger på lts 3v. :)

Jag kan berätta att jag har nu köpt dessa LTSare.

angående färgning och frekvensgång(elle vad det nu kallas) så tycker jag att musiken ska "låta" som den är inspelad på CD skivan :)
Låter det kasst så är det ju inspelningen som är kass :)

jaja :) jag har gjort ett bra köp nu iaf :) mycket lyckad ytbehandling för att vara hemma bygge med var det :) trevlig överraskning.
Nu är bara frågan hur jag skall ha råd med bättre elektronik ,cdspelare,förstärkeri mm på studiemedlet :) har bla en cd spelare från mitten av 90 talet som kostade 900 ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000