HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tiden går fort - HifiForum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/07 :  17:38:22  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hej alla medlemmar!

Tiden går fort. Det är idag 1 månad sedan jag och Pac fick ta över HifiForum från "de gamla rävarna". Minns ni tråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20134 ?
150 inlägg, drygt 4000 views. Alla rörande överens om att vi, HifiForum.nu, skall fortsätta att vara en mötesplats. Alla lika rörande överens om att visa varandra respekt, vara tydliga med eventuella branchanknytningar, kunna gå ifrån en (för) het diskussion och viktigast av allt: ha rätt attityd!

Jag och Pac uppfattar stämningen och inställningen här på forumet som mycket bra! Endast ett fåtal incidenter har hänt. Att det är få är vi glada för, samtidigt som vi alla måste jobba och tänka på att bibehålla denna goda stämning, eller hur?!! Vart annars kan du få tips, subjektiva lyssningserfarenheter och råd från 3500 personer som delar ditt intresse eller direktinformation från de största och tyngsta hififöretagen i Sverige?

HifiForum.nu är klart största HifiForumet i Sverige, kanske störst även i Skandinavien. Se bara på Malmömässan - vilken täckning, vilka bildrepportage, va många nya ansikten!

Vi är också glada av att se det varma mottagande våra moderatorer får. Vår ambition är att ha en så stor moderatorskara som möjligt för att forumet skall fortsätta vara en trevlig mötesplats.

Vi, HifiForum.nu, ser fram emot december - jultomten kanske är extra snäll (det är inget fel i att ge sig själv egna hårda julklappar ) - och vi blickar även in i år 2004 som inte är helt bortom horizonten. Det blir kallare och kallare och behov av värmande (klass A?) Hifi blir allt större!
HifiForum.nu kommer att utökas, bl.a. med Feedback-avdelning (vi vill höra Er åsikt) men också med nya intressant vinklade repportage om minst sagt läckra HifiProdukter - vi klurar på en ny avdelning!

Nu fortsätter vi - Hej på Er!

// 2 ggr Per
// Admin's HifiForum.nu

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:09:42  Show Profile Send Smackman a Private Message
Verkar lovande :D


Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:31:38  Show Profile Send Bravo a Private Message
Produktutveckling med andra ord.

Bravo
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:33:47  Show Profile Send Larsho a Private Message
Det ser vi framemot

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:36:32  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det blir kallare och kallare och behov av värmande (klass A?) Hifi blir allt större!


RÖÖÖÖRRRR värmer också

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:37:19  Show Profile Send FBK a Private Message

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:53:46  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jag är fortfarande trogen.
jag tycker ni gör ett kanonarbete

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/11/07 :  20:57:46  Show Profile Send poman a Private Message
Tummen upp!


Go to Top of Page

Gonzo
Member

120 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:01:05  Show Profile Send Gonzo a Private Message
Låter mycket bra.
Detta är ett mycket trevligt forum och jag är uppriktigt väldigt glad över att det har fortsatt att vara ett, om möjligt, ännu trevligare forum.
En feedbackavdelning kan nog bli mycket bra.

Eftersom jag också är mycket hembio och filmintresserad), hade jag gärna sett en egen avdelning för detta också på forumet.
Det blir fler och fler trådar om detta och en uppdelning kanske skulle skapa lite mera ordning.

//Gonzo//
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/11/07 :  21:08:26  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det verkar bra!
"RÖÖÖÖRRRR värmer också"
Jajamensan!!!! Jag hade besök av Dimitri i kväll, vi startade upp hans nybyggda World
Audio Design förstärkare och lyssnade på mina också - väldigt varmt blev det.
Tur att forumet finns. Tack ska ni ha allihop som lägger tid på det!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Joe
Member

178 Posts

Posted - 2003/11/08 :  01:11:09  Show Profile Send Joe a Private Message
Verkligen roligt att Hififorum.nu är kvar, ni gör ett kanonjobb.

Som nybörjare har jag fått många tips och kommer säkert få många till. Föhoppningsvis kan jag också ge något tillbaka när jag blir varm i kläderna (oj, så roligt det blev... med tanke på tidigare inlägg )

I'll see you on the dark side of the moon....
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/08 :  01:31:00  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Uppskattat att ni lägger ner tid på detta!


Tycker även, som ni, att det är bra med många moderatorer.

Fortsätt i samma anda!

Ps. Hur går det med den nya policyn? Ni skulle väll arbeta om den eller hur det nu var. Samt hur ställer ni er till att man gör reklam för sina egna märken? Det var ju inte speciellt populärt senast..

Jo just det sista frågetecknet!

Hur ställer ni er till att diskutera privatimport?
Är det OK nu?

Många frågor!

Vänliga hällsningar /D

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...

Edited by - Dazzin on 2003/11/08 01:34:00
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/11/08 :  09:19:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej Dazzin,

du har helt rätt i att Jag och EPKPENG håller på med policyn. Den behöver en ordentlig omdaning så det kommer att ta tid att få till det. Vår prioritet hitintills har varit att sätta en ny "stil" samt att få in moderatorer.

Det är egentligen först nu när vi får så bra hjälp som vi Admin kan lyfta blicken något och försöka ta hand om de sakerna som inte har med den dagliga överlevnaden att göra.

Om man använder ledstjärnan "HiFiforum.nu är till för sina medlemmar, allihop!" och samtidigt tänker på att man som medlem är gäst "hemma hos" Hififorum.nu så löser man enkelt upp de mest komplicerade frågor.

Så, till dina frågor:

Q: ...hur ställer ni er till att man gör reklam för sina egna märken? Det var ju inte speciellt populärt senast..
A: Det var rätt vildvuxet tidigare och mötesplatsen blev översållad med reklam så till den milda grad att det blev svårläst. Det är inte så vi skall ha det.
Mötesplatsen och meningsutbytet skall vara i fokus och inte reklamen runt den. Så generellt är det bra om vi undviker reklam.

Q: Hur ställer ni er till att diskutera privatimport?
Är det OK nu?
A: Det har diskuterats privatimport i viss utsträckning förut och det diskuteras väl idag?

Låt mig avsluta med att rikta ett stort "Tack!" till alla moderatorer, utan Er skulle vi inte överleva.

Vänligen, Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/08 :  10:00:35  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Vi går mot vintern... då är det som mysigast att sitta framför en anläggning och lyssna på go musik.. dricka gott kaffe och bara njuta!! Hoppas många tänker göra olika bildreportage..

Jag tror på forumets framtid.. forumet kan bli hur stort och bra som helst!

PAC: Tack för de fina orden!

Mvh,

Patrick

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/11/08 :  10:29:37  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Keep up the good work!!!!!

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/11/08 :  10:44:07  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vad sägs om ny design?

Annars är det trivsamt!

Nu får jag nog en massa efter mej......
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/08 :  11:17:56  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
quote:
Vad sägs om ny design?


NEEJ..!!
Nu fick jag hemska flashbacks från tidigare försök till ny design..
Men upputsning o fintrimning av nuvarande form tror jag på..!
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/11/08 :  11:25:19  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Vad var det för fel på den då CH

Tycker också att nuvarande är OK med lite putsningar här och där + chat + skins + Nej håll det enkelt.

ps.

en fråga om texten som kommit till längst ned om Copyright. Är det en vedertagen text som skyddar ägare av forum, jag tyckte jag såg samma text på faktiskt.se?
Vem har rekommenderat den?

Edited by - Mikael2 on 2003/11/08 11:27:31
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/11/08 :  12:22:25  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Pac: Ok, då vet jug hur det ligger till!

En förtydligen från min sida angående privatimport, det var detta jag främst syftade på.

Som fick denna långa tråd efter sig.


Mvh /Daniel




Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/11/08 :  15:46:24  Show Profile Send srv a Private Message
För min egen del, så anser jag Forumet skötts mycket bra efter övertagandet!
Keep n Rockin! SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/11/08 :  16:04:42  Show Profile Send Cyber a Private Message
Tack, PAC !
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2003/11/08 :  18:13:11  Show Profile Send Tonkis a Private Message
Känns bra att forumet är i trygga händer!

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/11/08 :  18:20:37  Show Profile Send pesa a Private Message
Tack själv PAC... Det är ju trots allt Du och epkpeng som håller i "trådarna"...

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/11/08 :  18:46:46  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Håller med Srv. Tycker att det är en bra stämmning på forumet.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/11/08 :  19:01:30  Show Profile Send svejk a Private Message
Är mycket nöjd med hur det ser ut och funkar nu. Det är i mitt tycke en bra balans. Inte för mycket high end och teknik snacket är på en nivå så jag som tämligen teknisk okunnig fattar en del. Jag har genom att delta här lärt mig en hel del. Rumsakustik är ett exempel. Tidigare fattade jag inget nu är det fullt med absorbenter och diffusorer och jag är lyckligare tack vare att plattorna låter mer som dom skall. Den enda önskan jag har är att det blir bättre fart på musik avdelningen, fan här finns det ju hur mycket kunskap som helst 3000 olika musik smaker.Ös på bara


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000