HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Slutspurt på TangBand beställning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/11/27 :  15:25:17  Show Profile Send flintan a Private Message
Pengarna är insatta.
Roger, börjar du bli rik?
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/28 :  16:30:52  Show Profile Send haffe a Private Message
En fråga. När sker eller när har växlingen till dollar skett?
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/11/28 :  19:17:58  Show Profile Send kung a Private Message
pm:a inbetalningsinfo till mig, tack!
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/11/29 :  10:21:39  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!!

Kung: du har PM!!!

Haffe: pengarna kommer att växlas till dolla i samma ögonblick som jag trycker på betal knappen på mitt valutakonto på banken.

DVS att högtalarna kommer att betalas i SEK och de växlas till US$ när de når motagarens konto.

Jag börjar nu få in pengar till mitt konto och så fort jag gått igenom era betalningar kommer detta att uppdateras på hemsidan.

Ha det gott

Roger Edvinsson
H AUDIO
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2003/11/30 :  00:28:55  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Detta är inte ett försök att bromsa beställningen eller forcera ett kompletteringsrace, men det har kommit nya element hos Nuera, bland annat denna feta 3-tummare...en W3-871 dödare? http://www.tb-speaker.com/detail/tweeter/w3-926s.asp

Men även en 2x3 tum längst ner, intressant!

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/11/30 :  13:37:17  Show Profile Send kung a Private Message
så satans typiskt då .)
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/11/30 :  17:54:52  Show Profile Send mac a Private Message
Det kanske blir fler tillfällen längre fram
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2003/12/02 :  21:49:01  Show Profile Send haffe a Private Message
Blev inte den avslutad på knock-out? :D
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2003/12/02 :  22:26:33  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Nä haffe man reser sig på åtta, nio och kavlar upp ärmarna på tröjan och ser till att spöa Acme mest för att visa att det finns fler som kan och vill.
Först skivspelare sen nytt phonosteg sist men inte minst tangband högtalare (när de nu kommer). Javisst en liten flexy skall komma till världen också vad det lider. Bygga, bygga, bygga, bygga, bygga, bygga, bygga, bygga, bygga, bygga och alla fritidsproblem är lösta.
/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

haffe
Member

197 Posts

Posted - 2003/12/03 :  11:57:35  Show Profile Send haffe a Private Message
Ok, om acme satte lägstanivån så är jag mycket spänd på att se vad som dyker upp.
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/12/03 :  19:06:43  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!!

Efter ett antal email skriver jag det här också:
Du behöver inget clearing nummer för att sätt in på Bankgiro!!!

Av förklarliga skäl ger jag inte ut mitt kontonummer

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio

För er som inte satt in pengar..... det börjar bli brottom...
får jag inte in pengar pyntar jag ur egen ficka men då är det inte samma priser om ni vill ha era högtalare i efterhand..

Ock till er som har betalt men ej blivet uppdaterade på hemsidan ... det kommer så fort jag fått kvitens på att pengarna finns på kontot...
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/12/05 :  19:34:35  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena hejsan!!

Ni kan vara lugna!!!

Pengarna har till 99% kommit in på mitt konto.. dock är det så att detta kvitto jag pratar om är en kopia på erat insättningskvitto.

Här står det namn, adress samt ett medelande från er (hällst ett kundnummer :) ) mm när ni betalar.

Detta kvitto skickar banken ut via snigelpost till mig och detta är den enda riktiga kvitensen jag har på vilka som betalat.

Men som sagt det finns pengar på kontot och jag skall traska in till banken på måndag och kolla alla inbetalningar från 3 veckor tillbaka.

Nu till ljuspunkterna..

Jag skickade iväg en order till Nuera för ca 1 timme sedan.
Där är alla era element med samt lite ytterligare godis som kommit upp på deras sida under de sista veckorna.

Förhoppningsvis skickar Nuera tillbaka en Invoice (faktura) på måndag så att jag kan betala elementen direkt via nätet.

Detta borde innebära att så fort pengarna finns på Nueras konto skickas dom och anländer till Stockholm ca 4 dagar efter det.

Vissa pengar har kanske inte kommit in... men jag ger er ändå chansen att betala fram till det att elementen anländer till Stockholm.
De som inte betalt tills dess får snallt betala fullpris om de vill ha några högtalare att leka med.

Ha det gott i vintermörkret

Roger Edvinsson
H AUDIO

Detta kommer att gå ut via mail till alla som beställt!!!
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/10 :  23:55:45  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
när får jag bekräftelse på att du fått mina pengar?
jag börjar bli orolig för mina stackars slantar.

jag har kvittot om du har tappat bort det.
på min kopia står dock inte något meddelande med det kanske det gör på din.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/14 :  16:56:17  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
är det ingen annan än jag som är orolig för sina slantar?
eller är det någon annan som hört av honom?
jag skickar ett mail till!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/12/14 :  19:19:58  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Ja det löser sig, antar jag. Men det känns lite oseriöst när det inte kommer uppdateringar, som nu till exempel.

För övrigt så har han gjort det bra.

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/14 :  19:46:19  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
ja.
men man blir ju fortfarande lite orolig.
men jag antar att inget kan hända för man kan väl spåra vems bankgiro det är?(nu är det inte å att jag inte litar på dig Roger men jag blev just av med lite pengar på ett dataköp så min tilltro till mina medmänniskor är inte på topp)

jättesjysst att du gör det här!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2003/12/15 :  21:56:20  Show Profile Send daja a Private Message
Ja vad händer Roger? Har du fått nåt svar än... Lite feedback vore fint.

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:09:28  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Börjar likna en blåsning det här
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:23:01  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
verkar inte vara några problem. nån på det andra forumet hade hört av honom och allt var lugnt.

sorry om jag varit otålig och inte visat tillit roger!

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2003/12/15 23:27:21
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/12/16 :  01:22:20  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan!!!

Det var ett tag sedan jag skrev och jag vill börja med att tacka Bill Gates för den goa utgåvan av Win XP!!!!!! Inget går upp imot att omistallera sina HD:ar...

Nu till Det viktiga!!!

Högtalarna är betalda och skall vara skickade a.v.s

Det som sinkat lite är att det fraktpris som jag blivet låvad inte gällde när det var dax att betala...

citat:
"Shipping cost by sea (30 days)is US $250. Shipping cost by air (3 to 4 days)is US $1290."

När jag i förra veckan skulle betala så kom detta email.

cirtat:
"First of all, please accept our sincerest apologies. The air forwarding cost we quoted to you is wrong. Since you updated your order, we went back to our air forwarder for the new quote. It is US $3253.60. We hope it did not shock you. Please kindly let us know if it is OK to you. Or, you would like to ship by sea. The cost for shipment by sea will be quoted to you tomorrow."

Detta skulle innebära en smärre förlust för mig på ca 15000:-
Vilket jag inte är särskilt sugen på!!!!!

Detta gör att istället för att högtalarna levereras på Onsdag så kommer de om Ca 4 veckor.
De kommer att gå på båten innan Jul (har jag blivit låvad) och skall därför vara klara i sverige innan Januaris slut!!!!!

Dessutom har Nuera lite svårt att leverera den mängd element vi skall ha av vissa modeller så även där finns det lite förseningar i bilden... men som sagt :We can ship off the whole order before Christmas.

Detta innbär att alla kommer att få lite slantar tillbaka på frakten...
Hur ni vill handskas med dessa är upp till er:
1:Kontanter
2:Fler Högtalare
3:Rabatt på övrigt sortiment.

Detta är upp till er..

Jag har uppdaterat listan med vilka som betalt och jag har fått in pengar från 99% av er...
De som saknas skickar jag ett email till och så skall jag försöka få ut listan på nätet så fort jag fått de nya inställningarna till servern...

Ha det gott

Roger Edvinsson
H AUDIO

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio
Sweden
Go to Top of Page

H Audio
Hazard Audio

52 Posts

Posted - 2003/12/16 :  01:22:42  Show Profile  Visit H Audio's Homepage Send H Audio a Private Message
Tjena Hejsan !!!

IGEN!!

Jag har laggt upp hemsidan på en annan server så länge så att ni kan se uppdateringarna:

http://hem.bredband.net/dbdrag

Ha det gott

Roger Edvinsson
H AUDIO

Ha det gott

Roger Edvinsson
H Audio
Sweden
Go to Top of Page

kung
Member

317 Posts

Posted - 2003/12/16 :  06:14:02  Show Profile Send kung a Private Message
jag röstar för fler element!
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/12/16 :  08:21:17  Show Profile Send ayayay a Private Message
Med vilket rederi kommer grejerna till Sverige?
Kommer de till Göteborg?

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/12/16 :  14:52:22  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
fler element vore ju inte fel.
om det inte är allt för stora pengar så kanske du kan köpa in element till H-audio för dem och låta oss få lite rabatt på ditt utbud :)

fast pengar är ju bra såhär i juletid.... fast element är ju desto roligare faktiskt.

omröstning kanske?

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2003/12/16 14:59:00
Go to Top of Page

anelar
Member

151 Posts

Posted - 2003/12/16 :  16:32:47  Show Profile Send anelar a Private Message
Tja, i mitt fall blir det 240 pix över vilket antagligen täcker frakten från stockholm till Luleå. Röstar alltså på kontanter.

Edited by - anelar on 2003/12/17 12:17:04
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000