HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd om JMlab Chorus 714
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/11/06 :  21:07:14  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Har äntligen hittat ett par högtalare som jag gillar utseende mässigt (måste passa hyfsat med min silverfärgade Panasonic tv).Dessa är JMlab Chorus 714 S (alt. 716 s). Är det någon som äger några av dessa högtalare eller har lyssnat på dem så man kan få lite goda/dåliga råd om detta är något att satsa på. Mitt förstärkeri består av:

Technics SU-C900 (försteg)
Technics SE-A900 (slutsteg)

Används 50/50 till film & musik

Just nu används ett par gamla Luxor högtalare.

Henrik

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/11/06 :  21:15:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag har lyssnat på 726S (Storebror) och tycker att tidigare Chorus serien låter ok, för de pengarna.
Så 716S är nog ett bra val.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2003/11/07 :  02:29:38  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jag har inte hört 716, men 714 har jag lyssnat på ett par gånger och jag tycker att den är väldigt prisvärd. Sen att den ser bra ut är ju ingen nackdel.

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000