HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Bärbar Hi-Fi utrustning *såld*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zool
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/06 :  16:53:56  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
Säljer nu min bärbara utrustning. Allt är i absolut nyskick, har använts med omsorg. Manualer, kartonger och dockstation/sladdar till MD'n följer givetvis med.

Hörlursförstärkaren liknar meta42 men är extremt liten och drivs av 3x AAA batterier. Batterierna är beräknade att hålla i 120 timmar.

Sharp IM-MT är en mycket bra MD-spelare, du kan föra över musik direkt ifrån datorn (mp3, wma, wav etc..) programen som följer med skickar ned filerna till MD'n via USB. Givetvis kan du spela in musik ifrån annan källa som cd-spelare oxå, optisk-sladd följer med.

Sony D66SL Eggo är ett av det bättre hörlurar jag lyssnat på, läs recenssionen längst ner.


Värdet på utrsustningen idagsläget:

Sharp IM-MT899 - 3498:- (Hi-Fi Klubben)

Xin Super Mini Amp - $119 + $15 (frakt)

Sony D66SL Eggo - $99 + $15 (frakt)

(Hörlurarna är importerade ifrån Asien och förstärkaren importerades ifrån USA då dom inte går att få tag på i Europa)

Värdet blir då ca: 5400:-


Sony D66SL Eggo -> http://gear.ign.com/articles/356/356911p1.html?fromint=1

Xin Super Mini -> http://www.fixup.net/products/pktamp/smini.htm

Sharp IM-MT899 -> http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=36&product=SHARPIMMT899


Vill ha 3000:- för allt, kan eventuellt sälja grejerna löst oxå. Hör av er vid intresse.


Edited by - zool on 2003/12/30 00:50:01

zool
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/08 :  00:06:11  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
Bump.

Är det ingen här som är intresserad av bärbart? Dom här grejerna låter alltså rikgtigt bra.. Enda orsaken till att jag säljer är pga att jag ska ta körkort och skaffa bil nu, behöver pengarna..Har inte heller samma behov utav portabel utrustning när man bara kommer att åka bil hela tiden ist för kommunalt.
Go to Top of Page

Blinedale
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/11/08 :  00:19:10  Show Profile  Visit Blinedale's Homepage Send Blinedale a Private Message
Köpte du kablar av Xin också eller bara SuperMini? Köpte du till några extrafunktioner till SuperMini eller är det bara en vanlig?
Go to Top of Page

zool
Member

55 Posts

Posted - 2003/11/08 :  16:04:23  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
quote:
Köpte du kablar av Xin också eller bara SuperMini? Köpte du till några extrafunktioner till SuperMini eller är det bara en vanlig?

Det är en V5, samma som han säljer nu fast utan blåa neon-lyset. Det är tvåknappar volymkontroll.. Det gick att få 9V booster funtion men då skulle den ha blivit mindre kompakt, jag frågade Xin om vilken han personligen rekommenderade, var så jag gjorde mitt val. Den har Ety 4p till 4s konverter vilket var standar då jag köpte min. Den låter ivf extremt bra med Sony D66 lurarna, kom gärna och provlyssna om ni bor i sthlm.

EDIT: Köpte inga kablar från Xin, han hade slutat tillverka dom när jag köpte ifrån honom.

Edited by - zool on 2003/11/08 16:06:07
Go to Top of Page

zool
Member

55 Posts

Posted - 2003/12/30 :  00:51:40  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
Sålde mini discen för 1500:-. Dom andra grejerna ville jag egentligen behålla från första början men behövde som sagt pengar, nu har jag dock inte samma pengabehov och bestämt mig för att behålla luren och förstärkaren.

Edited by - zool on 2003/12/30 00:52:13
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000